Gå til innhold

Problemer med crysis på 64bit vista

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har innstallert crysis på 64bit vista, men når jeg skal til å starte spillet kommer det bare opp en sort skjerm istedet for EA-logoen som egentlig skal komme :s

Jeg kjører på "GeForce 8800 GTS", "Q6600 intel quadro" og "raptor x harddisk" (asus commando med crossfire støtte crossfire)

takker på forhånd for all hjelp

Endret av spetznack
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du installert nvidia 169.12 for skjermkortet ditt? Ikke at jeg har hatt problemer med å starte spillet med tidligere drivere, men 169.12 er den driveren som har fungert best på mitt system.

Her er link til den fra guru3d :

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1790

Jeg har også prøvd 169.13, men da falt ytelsen drastisk. Ryktene sier at 169.13 skal fungere best med den kommende patchen til Crysis.

Endret av TXD1979
Skrevet

Da prøver jeg det :thumbup:

Vet du om noen patcher, coder eller noe sånt for å gjøre crysis mindre krevende? Oblivion hadde noen slikke "fix'er", de funket veldig bra..

btw, når kommer den offisielle patchen ut? :)

Skrevet
Hvordan gikk det? Fikk du startet spillet?

Hømm.. Jeg får bare svart skjerm (i 64bit) fortsatt, og når jeg prøver det på vista 32bit så klikker det etter en stund og jeg får "crysis har sluttet å svare". Jeg har innstallert driverene til lydkortet, grafikkortet (nyeste lastet ned fra nvidia) + at jeg har prøvd en "vista hotfix" etterpå.. Skjønner ikke hva som er galt, bynner å lure på om spillet rett og slett er en stor bug :thumbdown::( alle andre spill fungerer fint i 32bit vista'en som jeg kjører nå.. men jeg har ikke prøvd andre spill på 64bit'en... (har mange harddisker så jeg skifter operativsystem bare ved å boote fra en annen harddisk..)

• 2 uker senere...
Skrevet
Funka med orginalen eller?

:ph34r:

nei, men så sa en jeg kjente at jeg burde legge inn en crack til spillet. Jeg gikk innpå megagames.com og fant noen "fixes" som fungerte veldig bra.. Det eneste problemet jeg har nå, er at skjermdriveren slutter helt random å fungere. :S

(har laget ny tråd om dette HER )

Skrevet (endret)
Da prøver jeg det :thumbup:

Vet du om noen patcher, coder eller noe sånt for å gjøre crysis mindre krevende? Oblivion hadde noen slikke "fix'er", de funket veldig bra..

btw, når kommer den offisielle patchen ut? :)

Jeg har en bra fix. Kom deg inn i konsollen, og tast inn con_restricted 0, så taster du inn sys_spec_Full 2! Øker FPSen dritmye mot bare litt tap i kvalitet. :p Endret av LostOblivion
Skrevet
spetznack: Du burde forkorte sig-en din til 4 linjer, ellers kommer du til å få en mod på nakken. :)

jeg skal prøve det nå.

synest signaturen min er fin jeg nå da, men jeg kan jo alltids forkorte den litt (har sett andre sig'er som er mye lengre her)

Skrevet (endret)

Jeg og, men de bryr seg bare. For to dager siden prøvde jeg meg på

--------------------

God Jul!

... og det klikka for en mod, men sigen jeg har nå er lenger, tar mer plass, er styggere og så videre, men seff klikker han på sig-en over...

Endret av LostOblivion
Skrevet
Jeg og, men de bryr seg bare. For to dager siden prøvde jeg meg på

--------------------

God Jul!

... og det klikka for en mod, men sigen jeg har nå er lenger, tar mer plass, er styggere og så videre, men seff klikker han på sig-en over...

hehe, den var kanskje litt stor den da ^^ Det står i nettiketten at du ikke skal bruke for stor skrift for det blir betraktet som skriking :p

Crysis fungerte sykt bra på 32bit vista, har ikke hatt tid til å teste crysis på 64bit vista ennå. Men det kommer nok snart ^^ først så må jeg vel gå gjennom crysis på høy grafikk i 32bit'en, så blir det vel fornuftig å gå gjennom juiced 2 med det samme. =D

Skrevet (endret)

Ja, men herregud, var jo juleaften. Skulle bare være der da... :p De er jo ikke akkurat purken, selv ikke de ville vært så sære. Noen ganger tror jeg de bare gjør det for å vise MAKTEN sin. :p Men OT her, hva ble sagt om Crysis igjen? :p

Endret av LostOblivion
Skrevet

Jeg tror nok heller at du får en mod på nakken for å skrive inn helt usaklige ting i folhold til trådens emne :)

som sagt så fungerer crysis sykt bra på vista 32 bit, men jeg har et problem med skjermdriveren eller skjermkortet mitt, hvis noen har peiling så vær så snill og gå hit.

Når jeg har fått formatert og installert 64bit på raptor harddisken min (<3) så skal jeg sjekke om crysis fungerer etter installasjon av service pack 1 release candidate 1 (SP1 RC1). Kommer forhåpentligvis med tilbakemelding snart på hvordan det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...