Gå til innhold

pc oppgradering, bra oppsett? eventuelle flaskehalser?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

har tenkt på å kjøpe meg litt nytt til pc`n og lurer på om noen har noen erfaringer med delene.

å om d er good shitt.

ABIT IN9 32X-MAX WiFi, nForce-680i SLI, Socket-775,ATX,2xGbLAN,DDR2,2xPCI-Ex16

har ikke sett noen norske tester av dette kortet.

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

nokk muskler?

XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,630/2000Mhz x2

Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD

vist d er noe som er bedre og helst billigere så si ifra.

så har jeg 4gb med ramm og en Corsair 650 psu.

takker og bukker viss d er noen som kan hjelpe meg.

Endret av [email protected]
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For 'lett kontorbruk' er jo dette overkill deluxe. Skal du spille kan du prøve deg på en duo cpu isteden.

Endret av StudioN
Skrevet (endret)

Oppsettet er fint balansert det, og rimelig "standard" high-end, dvs. det er mange som har lignende kombinasjon av hardware.

Jeg har dog en ting som kan være veldig relevant å vite for dette oppsettet, men det gjelder kun om du skal overklokke CPUen:

680i chipsettet er veldig problematisk når det gjelder overklokking av Quad-cores. Det er ikke "dårlig", men det er quirky. Dvs. det er for eksempel veldig mange FSB hull osv. som kan gjøre det til en frustrerende opplevelse å finne riktige overklokkingsinstillinger.

Mitt råd (dersom du skal overklokke) er dermed følgende: Dersom du ikke skal bruke SLI grafikkort så kjøp heller et Intel basert hovedkort. overklokkingen din vil gå mye lettere på et Intel chipset. Dersom du har planer om SLI derimot, så kjøp EVGA 680i (revision A1) i stedet, da det kortet har en fiks som gjør at det er et godt hakk over andre 680i baserte kort når det gjelder å fikse en del av den quirky oppførselen for overklokking av quad-cores. EVGA 680i rev. A1 er fremdeles ikke feilfri dog, så et Intel chipset ville fremdeles være å fortrekke for et single-kort oppsett.

Jeg bruker selv et 680i basert kort, Asus Striker Extreme som er diskutabelt et av de beste 680i baserte kortene men har altså mye merkelig oppførsel i forhold til quads og trenger mye arbeid for å få til det du vil. Jeg valgte det dog bare fordi jeg har 2 8800GTX og trengte SLI støtte.

Men skal du ikke overklokke, så kan du se bortifra alt dette, og resten av oppsettet er fint så langt jeg kan se.

-Stigma

Du trenger vel strengt tatt ikke lydkortet, ellers ser det ganske greitut. Du sier ingenting om bruken, så da antar jeg lett kontorbruk. Og da holder det massevis.

"Lett kontorbruk" for en Q6600 med et 8800GTX? .... err... det er vel rimelig åpenlyst at gaming i det aller minste er en del av hva denne maskinen skal brukes til (ved mindre OP er helt på jordet, en det virker ikek slik for meg).

-Stigma

Endret av Stigma
Skrevet

det er gaming som er prioriteringen.

blir vel age of conan og far cry 2 å sånne spill som ska gå knirke fritt.

jeg er tømrer så blir lite kontor arbeid.bare en bunke regninger i mnd.

jeg hadde tenkt til å overclocke til 3ghz. leste at d ikke var veldig vansklig å få til på abit sitt hovedkort.

grunnen til at jeg har tenkt på abit sitt kort er at jeg alltid har hatt abit og aldri vert feil som med hk.

og d blir vel bedre 7.1 lyd med lydkortet en med onbord lyden. jeg er ute etter noe som blir konge å spille AOC PÅ.

den pc`n jeg har nå taklet crysis på medium. men det er langt ifra bra nokk. p4 prossesoren sleit litt.

og må nesten ha sli i nå for regner med det kommer til å bli min siste dyre pc.fikk en liten kid i desember så får nok ikke så mye tid fremover.

Skrevet

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

• 2 uker senere...
Skrevet

Tråden stenges grunnet dårlig bruk av emnefeltet. Se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nevnte sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien, samt at brudd på denne vil kunne medføre stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøkes på nytt.

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

• Døme på gode emnefelt:
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
  • Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...