HenrikRS Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Hva kan være problemet? Jeg har vista og 4 gb ram, altså siden jeg har vista står det 2300 mb ram. Og det er dobbelt så mye som jeg trenger for å drive spillet. Jeg oppgraderte til 4 gb ram for at jeg kunne spille mer, men det hakker nesten like mye nå enn før, hva kan være problemet? Jeg har en acer aspire 5100. En kompis av meg sier at det kan være skjermkortet, men jeg har stilt grafikken helt ned på options på spillet og jeg har tatt av skygger. Er det noen som vet hva som kan være galt? Mvh Henrik
Siomir Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Hakking kan ofte være prossessoren eller rammen, stagging som jeg kaller det hvertfall, prøv å avslutte programmer osv som går i bakgrunnen..det hadde forresten hjulpet mye mer om du hadde skrevet opp maskinvaren din her så det blir lettere å hjelpe deg
HenrikRS Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Her er et ss av all informasjon: http://tinypic.com/view.php?pic=7y3zfh2&s=1 Har foresten ingen andre programmer oppe når jeg spiller.
Siomir Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 (endret) Tror det er din cpu egentlig, står ikke på bildet hva slags skjermkort du har, dog jeg tror det er din cpu som har skylla...åssen hakking er det, hvis du feks står på samme plassen og ser rundt hakker det da også eller har du lav fps generelt hele tiden? Edit: hvis jeg ikke tar helt feil, så ser det ut som du har ATi Radeon Xpress 1100, har ikke prøvd dette så kan ikke si at det er dårlig, men lite minne på den da om du ikke har gjort noe med det For gaming, the graphics speed is enhanced care of the ATI Radeon Xpress 1100 graphics card, with 128 MB dedicated memory. The card can tap into an additional 384 MB from shared system memory, for a total of 512 MB. Endret 9. desember 2007 av Karnesh
HenrikRS Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Har ikke så greie på data, men hva vil fpu elns si? Det hakker nesten hele tiden, når jeg skal snu meg så hakker det, noen ganger greier det seg i kanskje 1-2 min uten hakking. En annen har nevnt at jeg bør innstalere XP, jeg har vista 32 nå. Så hva bør jeg gjøre for at det skal bli bedre?
Siomir Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 vel, det er jo ikke nødvendig med vista, du kan jo prøve XP og se om det blir bedre, men kan ikke garantere at det blir bedre, men gfx'en din var jo ikke veldig sinnsyk og det var heller ikke din cpu, men ram hadde du nok av skjønte jeg..en annen ting også har du flere partisjoner? for god gaming bør det være hvertfall 20% ledig på den partisjonen du har spillet på, det gir nok margin til fragmenterte filer osv.
HenrikRS Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Et problem er jo at de nesten ikke produserer XP lenger, for jeg vet at mye av dette er XP. Er det andre "lettere" måter å få tak i XP på, eller? xD
Siomir Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Et problem er jo at de nesten ikke produserer XP lenger, for jeg vet at mye av dette er XP. Er det andre "lettere" måter å få tak i XP på, eller? xD Det er det jo, du kan jo spørre om noen andre som har tatt i bruk vista kan låne deg sin xp, ellers så har du den ulovlige måten, men den trenger vi ikke gå nærmere inn på her i det hele tatt faktisk^^
Laland Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Det skjermkortet er fryktelig dårlig, og det er også umulig å oppgradere det i den PC-en. Det at de "ikke produserer" xp lenger er bare kødd, det selges fortsatt mer Xp enn Vista! Du kan jo prøve xp pirat så kanskje kjøpe en lisens online, eller gå tilbake til Vista. Hva slags prosessor har du?
HenrikRS Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Prosessor: AMD Turion 64 x2 Mobile Technology TL-52 (1.6 Ghz, 2 x 512 kb L2 cache Men hva kommer dere frem til? Hva bør jeg gjøre med saken?
Siomir Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Han hadde en AMD Turion 64 X2 Mobile TL-52..ikke akkurat det beste jeg har sett.
Laland Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Det er jo ikke den raskeste prosessoren i verden heller.. Jeg anbefaler deg å holde deg til (veldig) lave innstillinger sålenge du spiller på den PC-en, både under Xp og Vista.
HenrikRS Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Det er jo ikke den raskeste prosessoren i verden heller.. Jeg anbefaler deg å holde deg til (veldig) lave innstillinger sålenge du spiller på den PC-en, både under Xp og Vista. Som du ser øverst så har jeg de laveste innstilingene som er mulig, men det lagger fremdeles :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå