Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tilpassning av frontfanger for Golf2.


ojstein^

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer litt på hvordan jeg skal tilpasse min RS4 fanger på Golf 2 CL.

Den er for lang! Trykk jeg den inntil på den ene siden , stikker det ut ca 5cm på andre siden.

 

Har noen bilder som viser at den ikke "treffer".På disse bildene ble det likt gap på begge sidene.

 

post-128954-1197210326_thumb.jpg

post-128954-1197210301_thumb.jpg

 

Hva ville dere ha gjort?

Kan det ha noe å si at den kan ha vært lagd for en GTI? forskjellig passform osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var det jeg var redd for.

 

Da prøver jeg heller å korte den inn, har en ødelagt 90fanger liggende så kan bruke den som mal. Kanskje.

 

Ja det blir helt klart det peneste.. Er litt jobb, men ikke så veldig vanskelig. Er vel bare å måle 90-fangern da også kappe ut i fra de målene.

Hvilket merke eller leverandør er fangern forresten?

Lenke til kommentar

Er enig med at 90-fanger er penere men rs-fanger kan være litt kult hvis bilen er skikkelig gjennomført. Men folk får gjøre hva de vil med bilene sine.. Ingen andre enn eieren som trenger å være fornøyd.

 

Burde ikke være noe problem å korte den inn selv. Bare kappe ut på midten og lime den sammen med feks et par støtte plater bak fangern. Så sparkle ned hele på fremsiden og lakkere. Eventuellt støpe den sammen med glassfiber igjen..

Lenke til kommentar
rs-fanger kan være litt kult hvis bilen er skikkelig gjennomført.

 

Enig der.

 

Hvilke felger skal jeg velge er jeg litt usikker på.

Tenkte på BBS RM m/svart i midten. Mest trolig putte på senk (80-60/60-60) , blir det bra?

 

Bbs Rm er gromme felger.. I hvert fall hvis du setter på breiere ytteringer. Hadde kopi av disse felgene selv når jeg hadde golf 2 men fikk ikke pusset de skikkelig opp før jeg solgte bilen. Hadde også planer om svart senter og polert kant.

Anngående senking vil jeg bare anbefalle deg å kjøpe justerbart senkesett. Hadde først 60/40 på min men det var alt for lite. Kjøpte justerbart fra tyskland på ebay.de. Kostet meg ca 3000 kr levert til postkontoret i strømstad. Da senket jeg vel rundt 90-100mm. Var jævlig lav da, men det er det eneste som duger på Golf.

I tillegg har du den fordelen at du kan justere den etter hvilke hjul du har på og etter årstid. Jeg kjørte rundt med 195/50-15 dekk en stund og da kunne jeg ikke senke mer enn ca 75mm. Men byttet til 185/45-15 dekk for å få litt dekkstrekk og lavere profil, da senket jeg mer.

Om vintern måtte den en god del opp ;p

Lenke til kommentar
Bare et siste spørsmål . Fikk tilbud om en VR6 motor (ikke girkasse) til 8500 inkl mva 3 mnd garanti. Verdt å slå til?

 

Tja, er ikke helt oppdatert på dette lenger, hadde det vært med girkasse og komplett ledningsnett hadde det vært et kupp. Men vet ikke helt hvor mye girkasse og evt ledningsnett koster..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...