Gå til innhold

Median 2008 - Diablo II-mod


Anbefalte innlegg

Median 2008 er kort fortalt en mod som endrer på alle skills, samt bygger på å gi spillerne stadig nye utfordringrer gjennom 18 uber quests (standard d2 har kun 2). Videre finner man nye features som gemwords, jewelwords, nye items, sets, områder, bosser etc.

 

Selv er jeg blitt veldig glad i denne moden, da den gir en helt ny diablo 2-opplevelse :). Anbefales! Det anbefales for øvrig at man har spilt originalspillet en del, før man begir seg ut i denne moden.

 

Mer informasjon kan man finne på introduksjonssiden til modifikasjonen.

 

Installasjonen er svært enkel, man erstatter bare patch-filen i d2-folderen med en ny. Skulle man ønske å spille originalspillet igjen legger man inn den gamle patch-filen.

 

Modifikasjonens forum finner man for øvrig her.

Endret av teks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom man ikke kommer inn på Battle.net med en mod installert tror jeg ikke det er ulovlig. Jeg vil anta at Blizzard ikke tilbyr kundestøtte når det gjelder dette, men det er ikke noe man blir straffet for.

 

Jeg har lett litt, men fant ingen kilder når det gjelder dette.

Lenke til kommentar

Alright! :)

 

Har hvertfall spillt en del nå, er level 14 summoner barb. Er faktisk veldig gøy dette her. Herlig med noe nytt i Diablo-innpakning. Må si mercen min (buedame, er ikke sikker på om jeg fikk priestess eller ranger) er ganske overmektig. Slakter mye fortere enn meg fordi hun har multishot med syk damage. Også går hun inn i en übermode av og til, "Goodbye" sier hun, så får hun massemasse ekstra damage og defence.

Lenke til kommentar
Altså jeg har alt sammen, men jeg klarte å knekke 4 kopien av Lord of Destruction, mulig å spille modden fordet? :p

 

www.gamecopyworld.com der finner du det du trenger viss du har mista cden.... Ja siden er lovlig. Skal vede på at denne posten blir slettet av overgira moderator som sitter og bara leiter etter noe de kan slette.

Endret av Xp3ri3nZ
Lenke til kommentar

Median 2008 krever, i likhet med vanlig Diablo II, at en har CD-ene. Det finnes jo loadere, men dette er vel på kanten av hva som er lovlig å diskutere på dette forumet :)

 

Ang. om druid kan bli werewolf så kan han såvidt jeg vet ikke det i dette spillet, men kan det nok med hjelp av items som gir skillen. Druid i Median 2008 fokuserer på poison damage, buer og konvertering av monstre (dette er for øvrig svært artig, og en nybegynnervennlig character å starte med).

 

jeg får ikke diablo 2 median til å funke har copiert den filen over på diablo 2 mappa men spillet blir fortsatt det samme l..noen som kan hjelpe`?

 

Installasjonen skal være veldig enkel.. legge patch-fila i d2-folderen. Du har ikke installert det flere steder, slik at du starter feil versjon? Eller kanskje skrivebeskyttet mappen? Ikke godt å vite hva som er galt her. Jeg tror ikke det er nødvendig med 1.11-patch installert først, men det skader jo ikke å prøve dette også.

 

Modden fiksar vel ikkje vista-kompatibilitetsproblem vel?

Det hadde vore fantastisk i så fall, uten det kan eg ikkje spele spelet

 

Jeg har spilt både vanlig Diablo II (Lord of Destruction) og Median 2008 i Vista uten problemer. Om det er noen direkte forskjeller på disse to versjonene i Vista vet jeg derimot ikke.

 

PS: Median 2008 starter relativt enkelt, spesielt med enkelte characters/builds. Husk at det alltid er mulig å stille opp vanskelighetsgraden ved å fortelle spillet at det skal stille seg inn etter flere spillere enn kun deg selv. Dette gjøres ved å skrive /players 1-8 (alt ettersom hvor stor selvtilllit man har) i chatten.

Endret av teks
Lenke til kommentar
Herlig mod, er nå level 45 med min hybrid Barbarian. Blanding av summoning, melee og litt throwing. Begynner på ny character snart tror jeg. :D Noen som har forslag til builds?

 

Er en del builds på dette forumet, og enda flere på det gamle forumet. Det er dog usikkert hvor lenge dette er oppe, så benytt sjansen mens du kan.

 

Jeg liker faktisk alle characters i Median. Cataclysm/Cold Blood sorceress skal være veldig bra, samme med Death Metal/Buckshot amazon.

 

Eller så kan du jo prøve en Hermit Druid, som går for å være en av de mer nybegynnervennlige characterne. Denne likte hvertfall jeg veldig godt, var svært morsom å spille. Denne fokuserer på minions som tank og en kombinasjon av poison damage og bueskills til å ta seg av drepingen.

 

The Hermit is a very powerful class with many, many different means of dispatching enemies. He has no problem at all with immunities, and his reliance on ranged attacks and minions makes him a phenominal character for anyone who is just starting Median and looking for a gentle introduction...

 

Håper noe av dette kanskje faller i smak. :)

Endret av teks
Lenke til kommentar

Bare hyggelig.

 

Har sett at 1.57 har vært ute i beta i en liten stund nå. En del fine endringer i denne patchen, som at unique items nå dropper oftere (før ble de som regel gamblet frem), samt at en del skills nå er endret til det bedre (Death Metal/Buckshot ama). Alltid godt å se at det blir jobbet med modden, også. :)

Lenke til kommentar
Bare hyggelig.

 

Har sett at 1.57 har vært ute i beta i en liten stund nå. En del fine endringer i denne patchen, som at unique items nå dropper oftere (før ble de som regel gamblet frem), samt at en del skills nå er endret til det bedre (Death Metal/Buckshot ama). Alltid godt å se at det blir jobbet med modden, også. :)

Aaah så awesome, begynte akkurat en Death Metal Amazon. Litt pga. navnet, og litt fordi at jeg savner min Amazon fra gamle dager.

 

Edit: Hvordan fungerer det med belt slots i denne modden? Gamblet meg til et nice gult plated belt i act 1 som jeg har brukt helt til act 5 der jeg er nå med Summoner Barben min. Har klart meg med enkelt belte slot hele veien gjennom. :/

Endret av xantir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...