Gå til innhold

Akvariehjelp, mulig kjøp av akvarie.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lyst til å starte med noe nytt, og syntes akvarium høres spennende ut. Jeg er ikke helt nybegynner på dette da jeg hadde ett 17-18 liters akvarium for noen år siden. Er nå i en liten vurderingsfase for om jeg skal begynne med akvarium igjen og trenger litt hjelp.

 

Forrige gang hadde jeg et veldig lite akvarium, denne gangen planlegger jeg å gå for et på rundt 60 liter (er dette smart, synspunkter?) Hovedproblemene som gjorde at jeg måtte gi meg sist var;

 

Akvariet ripet seg veldig lett ved fjerning av alger (ganske demotiverende og nesten ikke kunne se fisken)

Hver gang jeg skulle bort mer enn 1 helg, ble fiskene plasert hos besteforeldre (de hadde en tendends til å ende sine dager her) hvordan fungerer forautomat?

Fiskene døde, nye fisker døde de også:(

 

Forrige gang gikk det i gullfisk og algefjernere, dette var kjedeeelig, vil ha mer spennende fikser! Er det mulig at fiskene kan formere seg uten for mye kaos?

 

Brukt eller nytt akvarium?

 

Håper noen kan svare på disse spørsmålene og eventuelle andre tips, det hadde hjulpet veldig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

50-100 liters akvarium er vel det jeg synes er best.

for mye alger kan komme av så meget.

du forer dem for mye, direkte sollys, ingen alge etere i vannet, utskifting av vann for sjeldent.

hvis du vil at fiskene skal formere seg, må du ta noen som ikke er kresne på vannkvalitet, eksempler på dette er:

guippy/guppy

tetra noen og neon tetra(kommer ann på hvilken vei du vil ha rød og blå fargen)

sebra fisk.

 

http://nettakvariet.no/

 

er viktig å husker på at det er veldig viktig med "føde boks" til fiskene hvis du ikke har veldig mye planter, stener etc på bunnen. ellers blir de spist opp. ja, selv mora spiser dem :)

Lenke til kommentar

Det beste er om akvariet passer i en hylle på bredde 68 cm, dybde 40 cm og høyde 68 cm. Hvor stor akvarum får jeg plass til her? 60-70l?