Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Moms på varer som skal brukes i England?


Knofle

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er da en student som studerer utenlands, og jeg har hørt mye om dette, som visstnok skal være super dupert.

Det som er tilfellet, er da at jeg skal kjøpe en bærbar datamaskin, og jeg skal da ikke bruke denne i Norge, men I England. Personer jeg har forhørt meg med, sier da at jeg kan få igjen momsen for kjøpet, og det tviler jeg ikke på. Det jeg tviler på, derimot, er at jeg bare får penger tilbake helt gratis. Vil da ikke dette si at jeg må betale momsen til England i stedet? Dette virker helt søkt for meg, og det vil ikke gi mening i hodet mitt.

 

Og hvis tilfellet er at jeg bare slipper å betale moms, vær så snill å fortell meg hvordan jeg skal gå frem. :)

 

Håper noen jusskyndige kan svare på dette. :)

Endret av Knofle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, det skal en del til for at du får refundert momsen (selv om du skal bruke denne laptoppen i england) og ja, du skal i teorien betale engelsk moms på den når du da fører den inn i england. Det enkleste er nok å ringe tollmyndighetene og forhøre deg om hvordan du skal gå fram for å få dette igjennom. (eventuelt om de lar dette gå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...