Gå til innhold

Erfaringer med EOS 1D Mark II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at jeg kan få lov til å uttale meg hvis jeg holder skjermen og iso-stegene på utstiden.

 

Kjøpte meg 1D mkIIn for et par uker siden og er kjempefornøyd. Utrolig deilig å få 4-5mm mer vidvinkel enn jeg fikk med 20D. Hadde lenge tenkt til å kjøpe 5D, men er glad for at det ble dette. Hastigheten er helt konge, en stor oppgradering fra 350D. Kan ikke annet enn å anbefale deg det hvis du har funnet ut at det er det som passer best til ditt bruk.

Lenke til kommentar
Regner med at jeg kan få lov til å uttale meg hvis jeg holder skjermen og iso-stegene på utstiden.

 

Kjøpte meg 1D mkIIn for et par uker siden og er kjempefornøyd. Utrolig deilig å få 4-5mm mer vidvinkel enn jeg fikk med 20D. Hadde lenge tenkt til å kjøpe 5D, men er glad for at det ble dette. Hastigheten er helt konge, en stor oppgradering fra 350D. Kan ikke annet enn å anbefale deg det hvis du har funnet ut at det er det som passer best til ditt bruk.

Høres bra ut. Er dog ikke så interessert i vidvinkel, men tele. Hvor merkbar er forskjellen på 1.3x og 1.6x cropfaktor i praksis?

 

Kan også legge til at jeg i hovedsak skal fotografere havørn og andre fuglearter, samt noen skibilder o.l. når jeg skal til alpene i vinter. Tripod, 8.5bps, en stor bigjump og en gal bror burde gi kreative resultater. ;)

Lenke til kommentar
Høres bra ut. Er dog ikke så interessert i vidvinkel, men tele. Hvor merkbar er forskjellen på 1.3x og 1.6x cropfaktor i praksis?

 

Kan også legge til at jeg i hovedsak skal fotografere havørn og andre fuglearter, samt noen skibilder o.l. når jeg skal til alpene i vinter. Tripod, 8.5bps, en stor bigjump og en gal bror burde gi kreative resultater. ;)

 

Det er jo fortsatt et bra kamera, men har du vurdert 40D?

Jeg har ingen erfaring med fuglefotografering og vet ikke hvor mye tele man trenger, men det hadde jo vært fint å få så mye som mulig vil jeg tro.

 

Forskjellen på 1.3 og 1.6 merka jeg godt, og det er jo en del millimeter forskjell på 300mm.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gå gjennom custom functions :)

Ellers er det vel bare å leke, knappene tar en liten stund å bli vant til.

Rop ut hvis du lurer på noe.

Skal rope jeg.. Hehe.

 

C.Fn er allerede gjennomgått her, her og her.

Jeg tenkte mer på at du skulle stille inn kameraet sånn du ville ha det.

Ja, men det vet jeg allerede, etter å ha lest hva de ulike funksjonene går ut på. :)

Lenke til kommentar
Bringer opp igjen denne tråden da kameraet ligger og venter på meg på postkontoret og blir hentet så snart det åpner i morgen tidlig (08.30 tror jeg). Noen som har noen tips å dele? :)

Tykk vinterjakke, skikkelige vintersko og et foto-blad å lese på mens du venter ute i vinterkulden* på at posten skal åpne ?

 

Jeg tror egentlig at det går greit - du har jo holdt på en stund, så likhetene er nok større enn forskjellene.

 

Tom

 

* Ok - regnfrakk og gummistøvler passer vel mer med det været vi har om dagen...

 

edit: Det er ikke alle som har posten i butikken...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...