Gå til innhold

Mp3-spiller døde nettopp, ser etter ny.


Anbefalte innlegg

Mp3-spilleren min streiket for et par uker siden. Jeg tenker å undersøke om det er mulig å reparere den, men med tanke på at det sannsynligvis blir like dyrt å kjøpe ny mp3-spiller som å reparere den gamle spilleren, er jeg på utkikk etter en ny en.

 

Jeg har begynt å kikke litt igjennom aktuelle modeller, og ser at prisene til iPodene faktisk begynner å bli relativt rimelige -- i den grad at jeg faktisk vurderer å skaffe meg en iPod Classic.

 

Men mitt viktigste kriterie for mp3-spilleren er at jeg vil unngå alle latterlige program som hindrer at jeg kan bruke mp3-spilleren min fullt ut. En drag & drop-funksjon altså.

 

Derfor vil jeg aller helst unngå iPod'en i den grad det er mulig.

 

 

Andre kriterier er:

-Harddiskbasert

-Minst 20gb (helst 30gb eller mer)

-Relativt rimelig

 

 

Jeg så innom noen av postene her, og la merke til Archos 605 WiFi (pga prisen vil 30gb være mest aktuelt). Er dette en god mp3-spiller? Noen andre Archos-modeller som jeg heller burde velge?

 

Eller er det noen andre mp3-spillere som dere vil anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Skjønner ikke hvorfor du vil ha harddiskspiller om du klarer deg med 20-30 GB, de tåler mindre, er større, og bruker mer strøm enn flashminne. Er et del flashspillere som dekker behovet. Creative zen finnes i 16GB + minnekort, og kommer snart i 32GB + minnekort. Minnekort finnes per i dag opp til 16GB, selv om 8 er det som er mest normalt. Zen har dessverre en ytterst ræva integrering - eller snarere mangel på integrering - av minnekort i internminnet. Cowon D2 får du i 8GB + minnekort, dvs en foreløpig maks på 16GB, men minnekort kommer som sagt fort og om et halvt års tid er det nok vanlig med 16-32GB, altså 24/40GB totalt. Minnekortintegreringen er mye bedre en Zen, og denne spilleren er drag and drop. Ville satset på den om du klarer deg med 16GB i noen måneder ;)

 

Archos er en billig spiller, men bare tilsynelatende. Om du skal ha nettleser og video plugins itillegg, blir det fort en 500+ ekstra. I tillegg er den stor, har dårlig batteri, og noe rotete menyer

Lenke til kommentar
Archos er en billig spiller, men bare tilsynelatende. Om du skal ha nettleser og video plugins itillegg, blir det fort en 500+ ekstra. I tillegg er den stor, har dårlig batteri, og noe rotete menyer

Blir jo det samme om du kjoper en flash spiller. Da blir det fort litt ekstra om du skal begynne og kjope minnekort.

605 finnes forresten ogsaa som flash spiller,med 4gig.

 

_julenissen_- Viss du lurer paa noe angaaende Archos, saa er det jo bare aa sporre i Archos traaden :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...