Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppgradere Firmware på DIR-655


Anbefalte innlegg

Noen som har oppgradert Firmwaren trådløst på D-Link DIR-655? Og går det greit?

 

Er det er noe hensikt med siste firmware, DIR-655 v.1.11EU

Har FW versjon 1.03 nå

 

 

 

Anbefales jo med kabel, men får bare rødt kryss på nettverkskortet om jeg bruker kabel. Vet ikke hvorfor.

 

Har kun to bærbare, begge trådløse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en veldig god grunn til at du ikke skal oppgradere via det trådløse.

 

For da risikerer du at maskinen din kobler seg fra det trådløse mens den driver å laster opp firmware eller mens firmwaren jober med å sette seg opp.

 

Da vil ikke ruteren virke i det heletatt noe mer.

 

Tror det er bedre om du finner ut hva som gjør at du ikke får koblet til med kabel, og fikse det, før du prøver å oppdatere noe frmware.

Lenke til kommentar
Det er jo en veldig god grunn til at du ikke skal oppgradere via det trådløse.

 

For da risikerer du at maskinen din kobler seg fra det trådløse mens den driver å laster opp firmware eller mens firmwaren jober med å sette seg opp.

 

Da vil ikke ruteren virke i det heletatt noe mer.

 

Tror det er bedre om du finner ut hva som gjør at du ikke får koblet til med kabel, og fikse det, før du prøver å oppdatere noe frmware.

 

Takker for svar. Var det jeg var redd for, at ikke noe vil virke etterpå.

Får ikke IP adresse med kabel, hjelper ikke å fornye den. Har også testet med å koble direkte til adsl modemet, samme resultat. Men virket jo når jeg oppgraderte til 1.03 for en stund siden.

Men ellers virker alt bra, så haster ikke.

Sikkert en bagatell

Lenke til kommentar

Det er som regel en grunn til at det kommer ut en ny firmware. Forbedret stabilitet, nye innstillingsmuligheter osv. Må bruke kablet forbindelse da alt i ruter blir slettet og må stilles inn på nytt. Det var ikke noe problem å oppgradere fra 1.03 til 1.11, men kan ikke si om det ble noen forskjell da jeg oppgraderte med en gang jeg fikk den.

Lenke til kommentar
Slenger meg på denne jeg også.Jeg har også ver.1.03 og føler at nettverket her går greit,men får en alikevel forbedringer med oppgradert firmware?

 

Har hatt denne siden august, og fått med meg flere firmwareoppdateringer. Er ikke så lett å merke stor forskjell, men synes den er enda mer stabil nå med siste firmware, enn den var før. Og mener også at de har åpnet for flere tilkoblinger på de siste firmwarene, mulig jeg tar feil her. Men siste firmware er ihvertfall helt stabil og fin. Den beste hittil. :)

 

Edit: Hysoto: Du har ikke deaktivert det kablede nettverket i Windows, eller ikke installert driver for kabel? Da får man ikke kontakt uansett. Da blir det stående det røde krysset. Vet ikke om du har forsøkt det, men kan jo prøve å restarte maskinen. Og prøve en annen kabel, har flere ganger vært borte i at feilen man har søkt lenge etter, bare har vært en defekt kabel..

Endret av DuffyKey
Lenke til kommentar
Slenger meg på denne jeg også.Jeg har også ver.1.03 og føler at nettverket her går greit,men får en alikevel forbedringer med oppgradert firmware?

 

Har hatt denne siden august, og fått med meg flere firmwareoppdateringer. Er ikke så lett å merke stor forskjell, men synes den er enda mer stabil nå med siste firmware, enn den var før. Og mener også at de har åpnet for flere tilkoblinger på de siste firmwarene, mulig jeg tar feil her. Men siste firmware er ihvertfall helt stabil og fin. Den beste hittil. :)

 

Edit: Hysoto: Du har ikke deaktivert det kablede nettverket i Windows, eller ikke installert driver for kabel? Da får man ikke kontakt uansett. Da blir det stående det røde krysset. Vet ikke om du har forsøkt det, men kan jo prøve å restarte maskinen. Og prøve en annen kabel, har flere ganger vært borte i at feilen man har søkt lenge etter, bare har vært en defekt kabel..

 

Har plugget i kabelen med maskinen avslått. Når den er startet, søker den en stund før det røde krysset kommer.

Samme kabelen jeg har brukt tidligere, men få se om jeg finner en annen en, eller kjøpe en ny en.

Gjør det noe om det trådløse er på samtidig? Men har prøvd uten trådløst kortet, (d-link range booster)

Kan jeg ha fått gjort noen innstillinger i routeren? Skjønner ikke halvparten der, kun det viktigste, og er ikke så glup i engelsk.

Lenke til kommentar

Når du plugger inn kabelen i routeren så skal det lyse på routeren at den aktuelle porten er i bruk. Samme på pc-en, er vel et lite led lys som begynner å lyse når man kobler til en kabel. Hvis det ikke skjer, så er det mest sannsynlig kabelen som er problemet. Du kan gjøre endringer i routeren over det trådløse, men det er vel ikke anbefalt, tror jeg. Kommer litt an på hva slags innstillinger det er, også.

 

Jeg er ikke noe geni på routere, så jeg kan bare forklare de feilkildene jeg vet at eksisterer. Det kan jo selvfølgelig også være konflikt mellom drivere i Windows. Prøvd å installere siste driver til kabelnettverkskortet?

Hvis du ikke har gjort det, kan du også gå inn på "nettverkstilkoblinger" og sjekke om du uten å vite om det har deaktivert nettverk med kabel. Er da bare å aktivere det igjen. :)

Kan også prøve å skru av og på routeren og se om det hjelper.

 

Håper du får det til. :)

Lenke til kommentar
Når du plugger inn kabelen i routeren så skal det lyse på routeren at den aktuelle porten er i bruk. Samme på pc-en, er vel et lite led lys som begynner å lyse når man kobler til en kabel. Hvis det ikke skjer, så er det mest sannsynlig kabelen som er problemet. Du kan gjøre endringer i routeren over det trådløse, men det er vel ikke anbefalt, tror jeg. Kommer litt an på hva slags innstillinger det er, også.

 

Jeg er ikke noe geni på routere, så jeg kan bare forklare de feilkildene jeg vet at eksisterer. Det kan jo selvfølgelig også være konflikt mellom drivere i Windows. Prøvd å installere siste driver til kabelnettverkskortet?

Hvis du ikke har gjort det, kan du også gå inn på "nettverkstilkoblinger" og sjekke om du uten å vite om det har deaktivert nettverk med kabel. Er da bare å aktivere det igjen. :)

Kan også prøve å skru av og på routeren og se om det hjelper.

 

Håper du får det til. :)

 

Skal ikke være lett. Men det blinker på routeren, der jeg satt kabelen, prøvd lan1 og 2. På dataen melding: nytt nettverk, søker etter ip, (Noe i den duren) Så søker det lenge, før melding om at ikke nettverk funnet, noe slikt, og rødt kryss.

Da må kabelen virke, trykket på egenskapene et sted, der hadde jeg fått ip adresse,, 10 et eller annet.

Nettverks kortet er: Realtek pro og noe, PC: Asus A6F

Prøvde med trådløs kortet deaktivert.

 

Men nå prøvde jeg fra en Acer aspire, litt eldre model. Ikke rødt kryss, virket som det var kontakt med router. Tastet inn router adressen, kun siden kan ikke vises kom fram, og kom heller ikke på internett. Har prøvd med restart av både pc-er, routere og adsl modem.

 

Har det noe å si at jeg bruker wpa2 og only N, skulle vel ikke det, det er jo kun for trådløst

Lenke til kommentar

Hmm.. Kan virke som det er noe galt med routeren, routerinstillingene eller noe slikt. Hvis du taster inn routeradressen med trådløst nettverk, kommer du til siden da?

Du kan prøve å resette routeren, men da sletter den all info om det trådløse nettverket, mener jeg å huske. Da vil den kun sende ut et usikret signal..

Andre forslag kan jeg egentlig ikke komme på, dessverre..

 

Edit: Nei, det skal ikke ha noe å si, så vidt jeg vet..

Endret av DuffyKey
Lenke til kommentar
Hmm.. Kan virke som det er noe galt med routeren, routerinstillingene eller noe slikt. Hvis du taster inn routeradressen med trådløst nettverk, kommer du til siden da?

Du kan prøve å resette routeren, men da sletter den all info om det trådløse nettverket, mener jeg å huske. Da vil den kun sende ut et usikret signal..

Andre forslag kan jeg egentlig ikke komme på, dessverre..

 

Edit: Nei, det skal ikke ha noe å si, så vidt jeg vet..

 

Kommer fint inn på routeren trådløst, og er kjempefornøyd med routeren. Går an å lagre router oppsettet på disk, om jeg resetter routeren. Og legge det tilbake etterpå, da blir den vel som den er nå

Men om det ikke hjelper, at jeg ikke kommer inn med kabel da. Og når routeren er "nullstillt" kommer jeg vel ikke inn trådløst heller? Lar det da heller være som det er. Vet hva jeg har, men ikke hva jeg får.

Men alle innspill taes i mot med takk

Lenke til kommentar

Du skal komme inn på routeren trådløst, men da må du jo søke opp routeren igjen. Hvis ikke det trådløse er skrudd av ved "default", da. Men tror ikke det.

Men uansett, hvis du er fornøyd slik det er nå, så er det kanskje ikke nødvendig å lage ekstra problemer..

Men det må du jo velge selv, da.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...