Gå til innhold

Need for speed: pro street fungerer ikke.


Jan A M

Anbefalte innlegg

Kjøpte Pro street i dag (til ps3), sammen med Uncharted. Uncharted og resten av mine spill fungerer som normalt, men det gjør ikke pro street. Jeg har prøvd å laste ned demoen til pro street ett par ganger tidligere, men heller ikke da ville spillet starte.

 

Det samme skjer med både demoen og originalspillet, ps3-en starter på nytt når jeg prøver å starte spillet.

 

Så mitt spørsmål er, hva kan være galt? Noen som har opplevd det samme? Innstillinger?

 

 

Jeg tviler på at det hjelper å bytte dette spillet, ettersom heller ikke demoen fungerer på min ps3.

 

Hjelp! :(

Endret av Jan A M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
viss spillet ikkje virker så ville eg ha bytta det ja...personalet kan jo ikkje berre sei "nei me trur deg ikkje"

 

viss du forklarer i detalj kva som skjer så må dei vel innsjå att du faktisk har eit problem..

 

Selvfølgelig, men av tidligere erfaring med gjengen fra "Expert", tviler jeg på at de faktisk har noen løsning på problemet, annet enn ett nytt spill. Og det er nettopp det jeg er skeptisk til, om det vil fungere med ett nytt spill, når demoen heller aldri har fungert på min ps3 (prøvd å laste den ned to ganger).

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at du prøver å slette alle NFS-data som eventuelt ligger på maskina di og prøver igjen. Slett demoen, og NFS under "Spille datatjenester" og "Lagret datatjeneste". Prøv deretter å starte spillet på nytt.

 

Hjelper det?

 

Ok, la meg oppsummere min ps3 historikk: Da jeg først kjøpte ps3, fikk jeg ikke Resistance til å starte, var på expert å bytta det tre (3) ganger, før jeg tilfeldig vis fant ut at foreldrekontrollen, som var satt som standard, var for lav til å kunne kjøre spillet. Dette stod det ingen ting om noen plass, som jeg kunne finne i alle fall, og de på expert kunne heller ikke hjelpe til med slik informasjon.

 

Ps3 fungerer normalt etter det, helt til den slutter å lese plater. Ps3 blir levert inn og det tar ca. en måned før jeg får "ny", en som tydelig er reparert, da den faktisk har en bitteliten bulk i front, som min absolutt ikke hadde.

 

Så kommer altså denne need for speed demoen, som jeg da aldri får til å virke. Jeg hørte snakk om at det var flere som ikke kunne kjøre demoen, uten at jeg fant mye info om akurat det selv. Så etter å ha prøvd to ganger å laste ned og instalere den, uten hell, ga jeg opp. Og nå er det nøyaktig det samme problemet med spillet jeg har kjøpt.

 

Ettersom det tydeligvis kun gjelder need for speed, skjønner jeg virkelig ikke hvor problemet ligger. Jeg har sjekket flere ganger, og alt av parental kontrol er avslått, jeg finner ingen innstillinger som på logiskt vis skulle hindre dette spillet (som har 3års aldersgrense) fra å starte. Det ligger heller ingen data igjen fra demoen som jeg kan finne.

 

De på expert har jo ikke peiling på slike problemstillinger heller, og det hjelper neppe med nytt spill. Men jeg må jo ned på butikken igjen da, hvis ingen har noe fornuftig svar på dette.

 

 

Maks fortvilet. :(

Endret av Jan A M
Lenke til kommentar

Hvis du er usikker på noe med innstillingene kan du jo gå inn på Innstillinger->Systeminnstilling og kjøre "Gjenopprett PS3 system". Da fjernes så vidt jeg har skjønt ALT fra harddisken, og alle innstillinger nullstilles. Maskinen vil altså fremstå som om du nettopp hadde kjøpt den i butikken.

 

Du må selvsagt husk å ta backup av det du vil evt vil beholde før du gjør dette, f.eks. til en ekstern harddisk.

 

Funker det fortsatt ikke etter dette, er det sannsynligvis noe galt med selve konsollen, og i såfall er det vel dessverre ikke annet å gjøre enn å levere den inn.

 

edit: Du kan jo også ringe "Playstation hotline" (tlf 81550970, åpningstid 18-21 på hverdager) og høre om de har noen råd. Dette er den norske distributøren Nordisk Film sin supporttjeneste så vidt jeg har skjønt.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Kan jo ta en liten oppdatering her:

 

Prøvde med systemgjenoppretting, uten at det løste problemet...

 

Jeg leverte inn inn maskina igjen. Expert har vist ringt til både Nordisk Film og EA games (mulig Sony og, husker ikke helt) og ingen var kjent med problemet, eller hadde noen som helst forklaring. :dontgetit:

 

Så den blir sendt tilbake til Nordisk Film igjen, sammen med spillet. Hva som skjer videre eller hvor lang tid det tar denne gangen gjenstår å se...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...