Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Flytte filer på harddisk


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg klarte å fucke opp windows og får derfor ikke starta det opp. Det er ikke så alt for farlig, siden jeg hadde tenkt å formatere PC-en uansett, men det er noen filer på den ene hardisken (som windows er innstallert på) jeg har lyst å flytte over på den andre før jeg formater den første harddisken. Så jeg lurte på om det fantes en måte å få tak i filene og flytte dem, muligens et oprativ system man kan boote fra cd? Jeg lurte også på om det kommer til å bli noen problemer med den hardisken jeg ikke vil formatere i forhold til den nye windows installasjonen. Jeg vil helst ikke ta ut hardisken fra kabinettet så en software løsning er ønsklig.

 

Takk for all hjelp :)

Endret av ricksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det letteste er nok å laste ned Knoppix og deretter kopiere ut de filene du vil beholde på en minnepinne eller lignende. Selv om Knoppix er en Linux-distro, skal du ikke la deg skremme av det. Det er veldig brukervennlig, og jeg tipper du ikke kommer til å få noen problemer.

 

Hvis du absolutt ikke ønsker å bruke Knoppix, vil jeg anbefale at du laster ned Ultimate Boot Cd for Windows, og brenner din egen live-versjon av Windows XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...