ricksen Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 (endret) Hei, jeg klarte å fucke opp windows og får derfor ikke starta det opp. Det er ikke så alt for farlig, siden jeg hadde tenkt å formatere PC-en uansett, men det er noen filer på den ene hardisken (som windows er innstallert på) jeg har lyst å flytte over på den andre før jeg formater den første harddisken. Så jeg lurte på om det fantes en måte å få tak i filene og flytte dem, muligens et oprativ system man kan boote fra cd? Jeg lurte også på om det kommer til å bli noen problemer med den hardisken jeg ikke vil formatere i forhold til den nye windows installasjonen. Jeg vil helst ikke ta ut hardisken fra kabinettet så en software løsning er ønsklig. Takk for all hjelp Endret 7. desember 2007 av ricksen
v3g4rd Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Det letteste er nok å laste ned Knoppix og deretter kopiere ut de filene du vil beholde på en minnepinne eller lignende. Selv om Knoppix er en Linux-distro, skal du ikke la deg skremme av det. Det er veldig brukervennlig, og jeg tipper du ikke kommer til å få noen problemer. Hvis du absolutt ikke ønsker å bruke Knoppix, vil jeg anbefale at du laster ned Ultimate Boot Cd for Windows, og brenner din egen live-versjon av Windows XP.
Rice Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Vist du ikke vil eller ikke får til noe av dette, kan du jo sette disken i en annen pc i huset.. som jeg er 100% sikker på at du har
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå