Gå til innhold

Nüvi 760 eller GO 720


Agent 47

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ikke brukt GPS før i bilen. Eneste jeg har litt erfaring med det er fra min N95?

Jeg fikk aldri N95 til fungere 100 % som GPS. Derfor solgte jeg den på qxl. :no:

 

Nå ønsker jeg å kjøpe meg en ekte GPS :yes: . Jeg har hørt at både TomTom og Garmin er bra så så jeg over dem på nettet men har ikke klart å bestemme meg? :ermm:

 

I dag trenger jeg litt hjelp ved å velge mellom disse GPSene. Har noen av dere erfaring med dem? :hmm:

 

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=3269...&sku=343510

 

Garmin Nüvi 660T Europa, bluetooth, TMC, wide-screen

Garmin Nüvi 760 Europa, FM, bluetooth, TMC, wide-screen, fotoboks

TomTom GO 720 Europa

Hva er forskjell mellom 720 og 720T? :hmm:

TomTom GO 720T Europa

Jeg takker dere alle på forhånd som hjelper meg. :D

Endret av Sheraz4you
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GO720 har flere avanserte funksjoner en Nuvi'en. Men det beste med TomTom er Mapshare. Det er god nok grunn til å velge GO720. Skal jeg si noe negativt om GO720 i forhold til Nuvi 760, er det litt dårligere skjerm i sollys, dårlig FM-sender og mye dårligere bilfeste.

 

GO720 har også innebygd TMC. Den mangler bare antennen.

Endret av DaWiEn
Lenke til kommentar
GO720 har flere avanserte funksjoner en Nuvi'en. Men det beste med TomTom er Mapshare. Det er god nok grunn til å velge GO720. Skal jeg si noe negativt om GO720 i forhold til Nuvi 760, er det litt dårligere skjerm i sollys, dårlig FM-sender og mye dårligere bilfeste.

 

GO720 har også innebygd TMC. Den mangler bare antennen.

 

 

 

Vet du om at til når kommer TMC i norge?

 

Hvilket av dem kan jeg bruke mot Fotoboksvarsling uten å betale noe?

Er det noen av dem har det installert fra før?

 

Hvilket av dem kan jeg oppgradere kartet uten å betale noe?

Vet dere om noen andre nett sider enn www.gps.no?

Er det noen spesiell side for tomtom brukere tenkte på forum eller hvor jeg kan oppgradere kartene?

 

Hva med TomTom GO 920?

http://www.amobil.no/artikkel/gps/tomtoms_...butikkene/46287

 

Er det noen annet forskjell enn minne mellom GO 920 (4GB) og GO 720?

 

https://prisguiden.no/vis_side_ved_...lign=Sammenlign

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Garmin sier gatenavn og hastighet når man kommer til f eks en fotoboks. Jeg sto mellom Garmin 760 og TT go 720 selv men jeg valgte Garmin da denne droppet bra i pris på elkjøp i forrige uke.

 

http://www.gpsmagazine.com/reviews.php

 

 

 

Nå har du sikkert testa din Garmin 760...

Er du fornøyd med din 760?

Har mulighet til å skrive en liten test av din garmin…

Det du likte og ikke likte med 760???

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har ikke brukt GPS før i bilen. Eneste jeg har litt erfaring med det er fra min N95?

Jeg fikk aldri N95 til fungere 100 % som GPS. Derfor solgte jeg den på qxl. :no:

 

Nå ønsker jeg å kjøpe meg en ekte GPS :yes: . Jeg har hørt at både TomTom og Garmin er bra så så jeg over dem på nettet men har ikke klart å bestemme meg? :ermm:

 

I dag trenger jeg litt hjelp ved å velge mellom disse GPSene. Har noen av dere erfaring med dem? :hmm:

 

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=3269...&sku=343510

 

Garmin Nüvi 660T Europa, bluetooth, TMC, wide-screen

Garmin Nüvi 760 Europa, FM, bluetooth, TMC, wide-screen, fotoboks

TomTom GO 720 Europa

Hva er forskjell mellom 720 og 720T? :hmm:

TomTom GO 720T Europa

Jeg takker dere alle på forhånd som hjelper meg. :D

http://tomtom.nystul.no/forum/viewtopic.php?p=47172#47172

Lenke til kommentar

Har opplevd det motsatte her i Norge. Og alle GPS'er tar feil i blandt. Det geniale med TomTom er MapShare, som lar deg stenge, endre kjøreretning osv. mens du er ute å kjører. Dermed kan du forandre ditt kart der og da. Det kan du ikke med Garmin. Her jeg bor, tar Nuvi konskvent å velger ruter på bussveier og sykkelstier. Meldte dette inn for over 2 år siden. Ennå gjør Nuvi denne feilen. Med TomTom skjer ikke dette. Og skulle det skje, fikser du det der og da. Smart :thumbup:

Lenke til kommentar

Garmin har i tillegg svært lyssterk skjerm. TomTom kan være vond å se i litt sterkt lys. En annen ting som er genialt er hvordan man bare klipser av og på Nuvi'n fra cradle. Ingen ledninger som må ut når man vil ta den med seg fra bilen.

 

I tillegg er den superrask til å kalkulere ny rute om du mister en avkjøring. Endel andre GPS'er begynner å mase om U-sving, mens nuvi'n jobber etter nye ruter.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er en Tomtom GO 920T bruker. Tidligere har jeg brukt Garmin flere modeller og har eid flere Tomtom modeller.

 

Velger Tomtom fordi den er mer fleksibel og mer elegant meny. Den maser ikke så mye når man kjører - gir grei og kortfattet beskjed om når man skal kjøre og holder en underrettet underveis. Har installert flere ekstra programmer som gir større nytteverdi av enheten - deriblandt Tripmaster. Mapshare og antallet POI som også oppdateres jevnlig er supert. Solid bygget og fin design.

 

 

Joda jeg har prøvd 770 og 760 og 350/360 og noen andre modeller fra Garmin, men dessverre likte jeg ikke menyene. 770 har en veldig praktisk egenskap og det er optimal rute mellom flere steder også kalt budbil-funksjon. Den virker litt mere masete enn Tomtom med sine instruksjoner. Garmin har valgt en litt slankere og nettere form på sine nyere GPSer. Virker litt plastikk/leketøy aktig.

 

Generelt virker som mange som får prøve begge samtidig velger Tomtom. De som hadde Garmin valgte Tomtom etter å ha prøvd det. Men jeg tror begge GPS produsenter leverer bra produkter slik at det syvende og sist er du som bruker som må velge hva som passer deg best. Anbefaler deg å låne for å prøve begge modellene du ønsker å kjøpe fra de forskjellige leverandører.

 

 

Mvh atrixet

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...