Gå til innhold

Bråkete PS3 - Reklamasjonsgrunnlag?


monzilla

Anbefalte innlegg

Hoi folkens!

 

Første utgaven av PS3 jeg hadde var stille som en mus. BluRayspilleren gikk til helvete, og jeg fikk ny. Den nye jeg fikk var en av disse som høres ut som en jetmotor med jevne mellomrom. Er dette reklamasjonsgrunnlag? Gir Sony ut nye PS3er i slike tilfeller?

 

mvh Erik

 

Edit: leif

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nylig kjøpt en PS3 40GB, og fikk en som bråket noe så helt vanvittig!

 

 

Den hørtes ut som en liten vifteovn, en slik man har på gulvet. Evt kan man si den hørtes ut som en hårføner, med nesten like høyt volum.

 

Dette lydnivået fikk maskinen i enkelte tilfeller, opplevde det i Uncharted demoen, NFS: ProStreet-demoen (etter bare 5 minutter i Grip Race - kunne fremprovoseres ved å parkere bilen på veiskulderen slik at man aldri fullfører løpet, dermed blir maskinen stående og jobbe uten avbrytelser fra loadingscreen) og også i Folding@Home.

 

Da viften gikk på denne hastigheten var den godt hørbar i andre enden av huset, dvs jeg hørte maskinen når jeg sto ved siden av varmepumpen i stua på tross av at PS3en sto inne på et soverom ca 10 meter unna. Og varmepumpen er jo ikke helt lydløs den heller, pluss at lyden attpåtil måtte runde et par hjørner underveis. :p

 

Kan jo for ordens skyld nevne at maskinen sto helt åpent da jeg testet, slik at den fikk fri tilgang til luft fra alle retninger.

 

Jeg har heldigvis fått byttet min ultrabråkete maskin i en ny i butikken uten problemer (dette var på Elkjøp), og den nye fungerer normalt, dvs man hører den bare så vidt når man skrur av lyden på forsterkeren - selv når maskinen har kjørt spill over lang tid og blitt ordentlig varm i trøya.

 

Kravet Elkjøp stilte for at jeg skulle få bytte maskinen i en ny var at jeg ringte Nordisk Film (distributøren i Norge) sin "Playstation hotline" (tlf 81550970, åpningstid 18-21) først for å få bekreftet at maskinen virkelig var defekt, noe de i mitt tilfelle bekreftet med en gang basert på min beskrivelse.

 

Nøyaktig hvordan hver enkelt butikk praktiserer dette med bytting av maskinen varierer sikkert litt vel å merke, men de som lurer på om maskinen er defekt kan jo evt ringe "Playstation hotline" og høre med dem.

Lenke til kommentar

Min PS3 bråker når den har stått en stund, og det er vel naturlig ettersom den blir varm i spilling. Men etter en stund kan min også bråke så mye at det høres ut som en Xbox, og da begynner jeg å rynke litt på nesen :p Men det er vel tilfellet med flere dette her, eller? Altså det jeg nevnte...

 

Og når du får ny PS3, kan du beholde HDD'en, eller må du ta backup på en Ekstern en for å beholde gamesaves o.l.?

Lenke til kommentar
Sett PS3 på høykant på hodet, og vent på at den går opp i nivå 10 (!!) - da skal du få høre viftestøy da. Fin sjekk på om viftereguleringen i det hele tatt virker når du snur den tilbake igjen.

 

Hæææ? Har du virkelig prøvd det?? Jaja, den tåler jo å være i en badstu i flere timer, så hvorfor ikke. :D

Lenke til kommentar

Det som er så merkelig er at den noen ganger er rolig, men så plutselig virker det som et eller annet gir bånn gass inni der. Selv om den bare står og idler i hovedmenyen. Lurer på om jeg har lyst å oppsøke bonus og snakke med de, de var grei å ha med å gjøre da BRen røk. Men jeg kan banne på at dersom jeg starter den opp der nede, så lager den ikke litt lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...