Gå til innhold

Hvor mye hakking opplever dere i pc spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor mye hakking andre enn meg opplever i pc spill. Og da mener jeg hakking og ikke lav FPS.

Lurer også på om dere opplever mer hakking i vista enn i XP

Sett litt på youtube og ser at veldig mange filmer ifra pc spill hakker endel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et forholdsvis lite konkret spørsmål, håpløst lite konkret egentlig, hvilket jeg kan gi deg dette svaret på. Nei, jeg opplever ikke "hakking". Det du ser på youtube kan jo ha seg slik at når man "tar opp" video snutter av spilling så tar dette kanskje ekstra maskin resurser, hvilket igjen gjør at det "hakker".

Skrevet

Godt spm ettersom jeg ofte har undret meg over hakking i videoer fra spillutvikklere. Søren heller, klarer de ikke å oppdrive en dugelig maskin når de skal lage en reklame av spillets deres ?

Uansett hakking skyldes vel ofte lite (system/grafikkort) RAM, og desto mere lesing til disk ?

Hva med å prøve med mere minne ?

Programmer som kjører i bakgrunnen er vel heller ikke utenkelig.

Har selv bare XP.

Føler ikke hakking som et stort problem, siden jeg stort sett plukker spill som passer mine systemkrav. Og de er lave, så det er snart ikke noe annet en Adventure games som kan kjøpes.

Skrevet

vet ikke hva som er problemet ,men det kan være at jeg ser mer enn andre.

Alle pcene mine har hakket. Den siste pcen ble sendt til reparasjon men de fant ingen feil,

har testet Minne med Memtest og harddisk med Samsung HUTIL

?

Skrevet
har testet Minne med Memtest og harddisk med Samsung HUTIL

Mulig du missforstår meg, men jeg mente ikke at det var noe galt med hverken minnet eller harddisken din.

Det jeg mente var at lite minne genrellt kan forårsake hakking.

Hva lite minne er, avhenger av spillet, og hvordan de leser data fra maskinen din.

Spillet laster data fra både harddisk og minne (RAM)

Når du har lite minne, vil spillet måtte hente desto mere data fra harddisken.

Harddisken er tregere til å levere data en minnet, og derfor kan det oppstå hakking.

Uansett er det likevell lurt å ta en test av minne og harddisk. Ikke minst er det lurt å defragmentere harddisken regelmessig.

En uorganisert og rotete disk vil ha lengre lesetid, og derfor føre til mere hakking i spill.

I tillegg til defragmentering, er det vanlig rutine å oppdatere alt av drivere (lydkort, hovedkort, grafikkort) før innstallasjon av nytt spill, og ellers med jevne mellomrom.

Man bør også rydde opp harddisken generellt for tempfiler og unødvendige programmer (DiskCleanUp) Et rydddeprogram for registereret er også å anbefale. Feks RegSupreme som rydder og fjerner gamle og ubrukte adresser i registrert.

Ha et minimum av programmer kjørende i bakgrunnen når du skal spille. Sjekk kjørende programmer med CTRL-ALT-DELETE, eller Kontrollpanel/SoftwareExplorers (hvis WindowsDefender er innstallert).

Mange gamere har en mengde og helt unødvendige programmer kjørende. Oppgavelinja er full fra venstre til høyre! Fjern eller steng dem ned!

Og det bringer meg til : Bruk og innstaller antivirusprogrammer, Antispy/adware programmer, unngå fildeling.

Bruk original programvare, hold Windows automatisk oppdatert, innkludert seneste versjon av Explorer, hukk av for antipopup, og strenge innstillinger under Sikkerhet/Privat.

En del antivirus/spyware programmer har en ulempe. De scanner og sjekker i sanntid. Denne delen bør man slå av, i hvert fall under spilling. En opplagt kilde til hakking.

Følger du disse reglene (som er alt for mye for den vanlige mann) vil du få en kjappere og mere stabil spillmaskin.

• 1 måned senere...
Skrevet

Siden Vista cacher RAM'en på en annen måte enn xp, bruker vista mer ram i "standby" enn xp gjør. Det er helt normal og er ikke en feil. Jeg tror det avhenger veldig fra pc til pc om det er mer hakking i vista enn xp. Jeg opplever kun lag når nettverket kobler ut (noe som skjer minst 1 gang per dag..). Det er telenor son feil som de har sagt de skal rette opp.

Skrevet

Hakking i reklamer fra spillprodusenter kan være FPS konverteringsproblemer, siden som regel alle videoer/filmer du ser kjører på + / - 24-25 FPS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...