Gå til innhold

Spillutviklere i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Noken som har linker til sider med info og tips og ide utvikling? eg har mange ideer, men programmerings evne = 0.

 

Tja, hva er du flink til?

Tegne, skrive, logikk, spillregler ?

 

Finn ut hva du vil jobbe med, eller prøve deg på. Om programmeringsevne er null, betyr det jo ikke at du ikke kan lære deg programmering ;)

 

Vi hos tumbleweed har lagt ut en video av det vi jobber med på next-gen mobil. se

Dette kjører på nvidia sin prototypemobil APX 2500
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det har skjedd en del i Norge angående spill i det siste. Jeg skal prøve å oppsummere det jeg husker:

 

- Age Of Conan har fått hard medfart. Ganske kjipt dersom det går helt galt, så vi krysser fingrene for at ting bedrer seg.

 

-Regjeringen skal øke støtten til spillutvikling med 3 Millioner, noe som kanskje kan føre til økt produskjon av norskutviklede dataspill.

 

- Funcom har fått tyn for personalpolitikken som angivelig består av masse Crunch.

 

-Agens har gitt ut spill til iPhone (Lost in Space)

lostinspace.jpg

 

-Tumbleweed Interactive har laget ferdig spill til iPhone som kommer ut 5 januar (Skybound)

youtubepiclink.png

 

-Aftenposten hadde et eget billag om Norsk spillindustri og spill generelt.

 

Sikkert masse mer jeg ikke har fått med meg

Endret av _vamecum
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Nå er det en stund siden sist post i denne tråden, men jeg prøver likevel.

 

Jeg blir om veldig kort tid ferdig med masterutdanning innen arkitektur fra NTNU, men som de fleste veit er ikke byggebransjen de mest villige til å ansette nye om dagen. Så jeg har begynt å kikke andre steder der jeg kan få behov for min kompetanse. Så for de som er i spillbransjen, hvor sånn cirka ville dere si jeg befinner meg på kompetanse stigen med en master i arkitektur?

 

Jeg tar selvsagt høyde for at interressen for spill har alltid vært på topp. Jeg er godt kjent med digitale og analoge 2D og 3D verktøy, selv om jeg har brukt dem på en litt annen måte enn sånn det gjøres i spill.

 

Jeg er bare litt nysgjerring på hvor jeg skal sette listen om/når jeg begynner å hive rundt jobbsøknader.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg blir om veldig kort tid ferdig med masterutdanning innen arkitektur fra NTNU, men som de fleste veit er ikke byggebransjen de mest villige til å ansette nye om dagen. Så jeg har begynt å kikke andre steder der jeg kan få behov for min kompetanse. Så for de som er i spillbransjen, hvor sånn cirka ville dere si jeg befinner meg på kompetanse stigen med en master i arkitektur?

 

Jeg tar selvsagt høyde for at interressen for spill har alltid vært på topp. Jeg er godt kjent med digitale og analoge 2D og 3D verktøy, selv om jeg har brukt dem på en litt annen måte enn sånn det gjøres i spill.

 

Jeg er bare litt nysgjerring på hvor jeg skal sette listen om/når jeg begynner å hive rundt jobbsøknader.

 

Tror absolutt din kompetanse kan brukes i spillsammenheng, men det er nok ikke sikkert du glir rett inn i en jobb, selv om det også kan være muligheter for det. Det kan nok tenkes at du må belage deg på litt litt vidreutvikling av kompetanse, men det tror jeg du vil være i stand til å gjøre på egenhånd om du er dedikert nok. Trenger ikke mer utdannelse.

 

Som arkitekt har du spisskompetanse på områder som kan være nyttig for f.eks design/utforming av bygninger og landskap, du vil sannsynligvis kunne bidra med mye inspirasjon her.

 

Om du satser på den artistiske siden av spillutvikling (art/3D) så bør du ha kunnskap om photoshop, bør kunne lage detaljerte 3d figurer og skinne de, du bør også lære deg å rigge 3d modeller (dvs sette skjelettstruktur på de som lar animatørene animere objektene), og det vil ikke være negativt om du også kan animere litt 3d objekter.

Lenke til kommentar

Jeg driver nettsiden www.spillutvikling.org , der finner du linker til de fleste aktive norske spillfirmaene. Det er flere mindre firmaer (som Eyeball Interactive og Biometric Games) som holder på med både spill og 3D visualisering av arkitekur. Og selv om funcom prøver å spare penger så har de nok altid behov for flinke "World Designers". Det er absolutt et marked for arkitekter i spillbransjen.

Lenke til kommentar
Så for de som er i spillbransjen, hvor sånn cirka ville dere si jeg befinner meg på kompetanse stigen med en master i arkitektur?

Nå er ikke jeg i spillbransjen, men jeg kan hvert fall fortelle at mange har gått fra arkitektur til level design. I noen spill ansettes til og med folk som arkitekter, feks. EvE online.

 

An Architect's Perspective On Level Design Pre-Production

 

Vil også legge til at nå som spill blir mer og mer realistiske er det kanskje en fordel med bakgrunn i arkitektur, jeg kan tenke meg at det sikkert er en eller to arkitekter involvert i (feks.) Assassin's Creed 2.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selskap: FatCow Games AS

 

Sted: Kristiansand

 

Historie:Det startet i England etter at to grupper hadde gjort ferdig spillet for Bachelor oppgaven og bestemte seg for å prøve seg med noe litt mer seriøst når vi kom tilbake til Norge. Det var tøffere enn forventet for de fleste så det var mer en test år det første året.

 

CEO av FatCow Games har tidligere jobbet hos Agenius Interactive AS i Kristiansand som Assistant Producer, Designer og Quality Assurance Manager. Han har da DSi og brettspill under beltet sitt som offisiell industri efaring.

 

Annet:

Vi er partner med Agenius Interactive AS

 

Jobber med:

Vi i FatCow Games jobber med forskjellig ideer.

 

Nettside:

http://www.fatcowgames.net

 

Kontakt Info:

[email protected]

Endret av AGP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...