Gå til innhold

Ny skjerm - Trenger hjelp


Qverner

Anbefalte innlegg

Vel, jeg skal kjøpe meg en ny skjerm, og har sett overalt etter tips om hvilken skjerm jeg skal kjøpe. Problemet er det at jeg står mellom en 19' og en 22' tommer, og vet ikke hvilken jeg skal velge.

 

Samsung - 19” SyncMaster 931C

 

Samsung - 22” SyncMaster 226BW

 

Det "åpenlyse" svaret ville vel vært sistnevnte, men så begynner jeg å tvile.

Derfor lurte jeg på om det er noen som kan hjelpe meg med ett par spørsmål som jeg lurer på.

 

Hvordan er det å spille på 22"?

Jeg spillte cs aktivt før, men det er ikke så mye, men om jeg skulle velge å spille igjen, hvordan hadde det vært på en 22" da? (spiller med 800x600 oppløsning, og har ikke så veldig lyst til å endre)

 

Ettersom native på 22"ern er 1600x1050 så krever det mer av skjermkortet. Kreves det veldig mye mer av skjermkortet å spille i 1600x1050 enn i 1280x1024 med ellers de samme innstillingene i feks Crysis?

Evt, hvordan ser en litt lavere oppløsning ut hvis jeg ikke bruker native på den skjermen?

 

Vet fra den skjermen jeg har nå at lavere oppløsninger enn native ser dårlig ut.

Takker for all hjelp jeg kan få, og har lyst til å bestille skjerm asap, så om noen kommer med gode argumenter skal det ikke så mye til for å overtale meg :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring med 19" LCD og CS i 800x600 er bare positiv.

 

Har nå gått over til akkurat den 22" du ser etter. Skjermen krever mer av skjermkortet og gjerne 256mb minne + + i feks crysis. Klarer å kjøre det OK i native med 8800gts 320 mb i medium innstillinger. CS er helt kaos i 800x600, det tok meg en uke så ble jeg faktisk litt vant til det...men det ser unektelig helt jalla ut, bildet blir bare strekt.

 

Min anbefaling: 22"... i alt bortsett fra cs 1.6 så er den helt genial. Den er kjapp, fint og klart bilde og mye kulere opplevelse å se feks film på en ws skjerm.

Lenke til kommentar

Takker, det var vel nesten det jeg ville høre :p Litt små teit å lage en topic å være "ferdig" med den etter ett svar, men det fikk meg til å bestemme meg. Litt dumt utseende i cs får jeg bare tåle, skjermen skal jo helst vare ett par år, og da blir det litt kjedelig om 2 år å sitte på en 19, når jeg kunne ha skaffet meg en 22 ;D

 

Takk skal du ha ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...