Gå til innhold

Windows "Flytt" funksjon.


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg snakker om funksjonen "Flytt" som kommer som et valg hvis du høyreklikker på et vindu på startlinja, eller i titlebaren på et åpent vindu.

HVA I ALL VERDEN ER DEN TIL?!?!

Jeg har brukt pc/windows aktivt siden windows 3.11 var det store.. Og denne "Flytt" funksjonen var også tilstede den gangen.

Har aldri tenkt noe større om det, før jeg igjen tilfeldigvis oppdaget at den fortsatt er her i VISTA!

Tok et lite google søk en fant ingen ting så tenkte jeg skulle spørre her.

 

Hvordan bruke flytt funksjonen? - Er vel egentlig spørsmålet mitt her. Artig hvis det er flere som har forundret seg over dette :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg snakker om funksjonen "Flytt" som kommer som et valg hvis du høyreklikker på et vindu på startlinja, eller i titlebaren på et åpent vindu.

HVA I ALL VERDEN ER DEN TIL?!?!

Jeg har brukt pc/windows aktivt siden windows 3.11 var det store.. Og denne "Flytt" funksjonen var også tilstede den gangen.

Har aldri tenkt noe større om det, før jeg igjen tilfeldigvis oppdaget at den fortsatt er her i VISTA!

Tok et lite google søk en fant ingen ting så tenkte jeg skulle spørre her.

 

Hvordan bruke flytt funksjonen? - Er vel egentlig spørsmålet mitt her. Artig hvis det er flere som har forundret seg over dette :p

 

Det er vel som det selv sier, for å flytte vinduet rundt.

 

Om du klikker på flytt vil musepekeren automatisk flytte seg til titlebaren, og du kan flytte vinduet rundt.

 

Slap me if i'm wrong, but that's all that is to it.

Lenke til kommentar

Hvis du velger flytt på hurtigmenyen flyttes musepekeren til vinduets tittellinje og du kan flytte vinduet med musa uten å holde venstre museknapp nede. Du kan også flytte vinduet ved hjelp av piltastene. Hurtigmenyen kan aktiveres ved å trykke Alt+Mellomrom.

 

Disse alternativene er for brukere som av ulike årsaker ikke kan eller ønsker å bruke mus, eller som ikke kan bruke alle musefunksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...