Gå til innhold

Mellomringer, Soligor, EF-S og 400D


Anbefalte innlegg

Jeg er temmelig grønn når det kommer til ekstrautstyr, så jeg tenkte det kunne være likså greit å sjekke her før jeg kjøper noe.

 

Jeg har Canon 400D og er interessert i makro, derfor tenkte jeg å investere i mellomringer i først, før jeg kjøper et makroobjektiv.

 

Jeg tenkte å kjøpe Soligor Mellomringsett C/AF Digital https://secure.soligor.com/index.php?id=5&a...s=10149&L=1

 

Men, det jeg stusser over at det står: "transmission of all program and automatic modes (not qualified for Canon EF-S lenses)"

vil det si at EF-S objektiver ikke kan kombineres med disse mellomringene? Og hva skjer hvis de kombineres?

 

Jeg vet at det er andre muligheter for mellomringer på mitt kamera, men Soligor sitt så bra ut. Hvis ikke den passer, er det noen som har et godt alternativ?

 

Objektivet som er EF-S er kitobjektivet, noe som jeg ikke kommer til å bruke mer siden jeg har erstattet det med 2 sigma linser. Spørsmålet blir vel da, hva vil det si at mellomringene er "not qualified for Canon EF-S lenses" og vil denne passe til mine nye linser (Sigma 28-70mm og Sigma 70-210mm - SAF)?

 

Sikkert åpenbart for den som vet det, men mindre åpenbart for meg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Objektivet som er EF-S er kitobjektivet, noe som jeg ikke kommer til å bruke mer siden jeg har erstattet det med 2 sigma linser. Spørsmålet blir vel da, hva vil det si at mellomringene er "not qualified for Canon EF-S lenses" og vil denne passe til mine nye linser (Sigma 28-70mm og Sigma 70-210mm - SAF)?
Nå er det ikke mye vidvinkel på 28-70 som du har kjøpt, så det kan godt være du vil bruke kit-objektivet likevel. Men uansett - det er ikke den heteste kandidaten til mellomringene. Sigma bruker EF-fatning på alle sine Canon-objektiver, men uansett er de nye Sigma-objektivene tilpasset fullformat, så det vil ikke være noe problem. Det kan dog være noen kompatibilitetsproblemer som gjør at du ikke får brukt dem, men kan ikke helt se hva det skulle være (mellomringene skal ikke gi noe mer informasjon til kameraet, bare videreføre den informasjonen som objektivet gir).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...