Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd pc, får 'no signal' på skjerm og ingen pipelyder. (basert på "Spilleren")


Anbefalte innlegg

Jeg satte i går sammen min nye pc. Delene er tilsvarende "spilleren" forslaget på HW med noen små endringer. Cpu, GPU, PSU viftene starter. Og det høres ut som HD også starter. (Ikke noe OS på disken enda) Skjermen kommer ikke opp med noe bilde, kun 'no signal'. Hører ikke noen piplelyd.

 

 

Delene jeg har er

Cooler Master Centurion 534, Sort RC-534-KKN1 Aluminium Front, u/PSU

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz (boxed kjøler)

Asus P5N-E SLI nForce-650i SLI

Gainward 8800gt

Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2

Samsung DVD brenner SH-S203B

Creative X-fi Xtreme gamer. (Ikke satt inn enda)

OCZ StealthXStream 600 Watt

Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory EM2-6400 4x1024MB 800MHz. (5-5-5-12)

ASUS 22"W LCD 2MS 300CD 1680x1050, 2000:1, DVI-D+VGA

 

Jeg har sjekket at skjermen viser bilde på en annen pc (ved bruk av DVI).

Brukte 5 'avstands' 'skruer' i kassen, og de er alle skrudd fast med en skrue fra oversiden.

Skjermkortet er tilknyttet med pluggen merket PCI-E 1. (6plugs) fra psu

Hovedkortet får strøm fra en 20 og 4 pinns plugg på samme kabel med 'hekting i mellom de.

Hovedkortet er også tilkoblet med en 4 pinns plugg merket cpu 1. (i pluggen ved cpu)

(PSU'en har også en plugg merket CPU 2 men den er ikke i bruk)

 

Byttet i mellom de 4 ram brikkene, og kun kjørt med 1 av gangen.

Har koblet fra både hd og dvd rom (både strøm og s-ata)

Har prøvd begge DVI utgangene bak på skjermkortet.

Har IKKE koblet til lydplugen fra kassen til HK

Speaker, pw, reset står satt i.

 

Gammel PC-en hadde agp, og ddr ram, så har ikke fått prøvd med annen ram, annet skjermkort eller testa deler i annen pc.

 

Ting jeg skal prøve i kveld.

1. resett bios

2. Ta ut hk fra pc, kassa og prøve i ettermiddag.

Endret av Lorentzt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quoter fra Håvard Røste sin artikkel,

 

Så maskinen er helt død. Ingen vifter går. Null respons. Sjekk at alle kabler sitter der de skal. Spesielt sjekk at de nevnte tilkoplingene til kabinettet (på/av, reset etc) er riktig satt opp og at strømforsyningen er riktig koblet til hovedkortet. Dersom du har en knapp på strømforsyningen må naturligvis også den være påslått.

 

Hva hvis viftene går, det lyser osv., men jeg ikke får bildet på skjermen? Sjekk skjermkortet. Sitter det som det skal, godt på plass nede i sokkelen? Er kabelen koblet til og skjermen skrudd på? Husk for all del å trekke ut strømkabelen av strømforsyningen når du holder på med dette.

 

I alle tilfeller kan du forsøke å nullstille BIOS-en. Dette gjøres som regel med en jumper på hovedkortet (se i manualen). Det som da skjer er at standardinnstillinger for hovedkortet lastes inn. Skru av strømmen til hovedkortet når du gjør dette.

 

Ellers kan du forsøke å ta vekk en og en komponent. Fjern lydkort og andre tilleggskort som strengt tatt ikke er nødvendige. Fjern en minnemodul. Det kan være konflikter eller defekte komponenter som fører til problemer.

 

Et siste tips kan være å ta hele maskinen fra hverandre og sette den sammen igjen. Det kan være ett eller annen man har oversett, en komponent som sitter løst, en strømkabel som manglet e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...