Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vist du KUN skal bruke disse PC til ett netverk, trenger du bare 2 trådløse kort. og lager så ett AdHoc nettverk, det er ett trådløst nettverk uten basestasjon eller accespoint. Hvis du skal ha noe Internett inn på dette må du legge det til på den ene PC'n og fikse og trikse litt med Internett Connetion sharing eller hva det nå er. det skal også gå å ha flere PC'er i ett AdHoc nettverk. men jeg har selv bare hatt det mellom 2 bærbare på en biltur en gang , hehe.

Men har du ADSL eller noe annet, ville jeg anbefale å kjøpe en Basesatsjon eller ett accsespunkt dersom du har en switch fra før.

Basestasjon ligger vel på 1000 - 1500 kr for tiden??

Trådløse PCI kort aner jeg ikke

Til Bærbar ligger det vel på 600+

Dette er produkter som alle webshopper har, så det er jo bare å sjekke der. ville gått får ett 22mb

Lenke til kommentar

Linksys er meget bra, hvis du skal dele bredbånd i tillegg trenger du en trådløs bredbåndsruter. (Koster fra 1200 og oppover...)

 

Jeg mener 22mb ikke er noe å bry seg om, da dette ikke er en egen standard.. bare en slags boost... du kan fort få konflikter med ulike merker og det er overhodet ikke dobbelt så raskt hvis noen skulle tro det..

 

Hvis du trenger noe raskere enn 11mb ville jeg heller ventet til de nye standardene er vel etablert på markedet og prisene synker (men det kan ta en stund..)

 

Siste tips: ikke kjøp D-link hvis du har Telenor..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...