Gå til innhold

vga->komponent vs. vga->dvi->hdmi


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny lcd-tv, og kommer helt sikkert til å koble til datan for å se film og andre ting. Tv'en har kun HDMI og komponent (Scart, s-video og komposite også) tilkoblinger. På datan har jeg kun s-video og vga utgang. s-video har jo en maks oppløsning på 800*600 (tror jeg), så det er ikke noe alternativ.

 

Men her kommer spørsmålet: Vil det være smartest å kjøpe en omformer vga til komposite eller vga til dvi til hdmi (vga til hdmi om det finnes)? Tenker da på bildekvalitet og pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
med komponent får du opp til 720 horisontale linjer, helt grei kvalitet men ikke noe full HD. Du får tak i overgang fra VGA til komponent. Men med komposite får relativt lav kvalitet, ikke noe å satse på!

 

 

Mente selvsakt komponent...

Har ikke full HC på tv'en uansett, men hvor kan jeg få tak i overgang fra VGA til komponent? Er det dyrt?

Lenke til kommentar
med komponent får du opp til 720 horisontale linjer, helt grei kvalitet men ikke noe full HD. Du får tak i overgang fra VGA til komponent. Men med komposite får relativt lav kvalitet, ikke noe å satse på!

 

 

Mente selvsakt komponent...

Har ikke full HC på tv'en uansett, men hvor kan jeg få tak i overgang fra VGA til komponent? Er det dyrt?

 

http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...roducts_id=2544

 

Den vil funke.

Lenke til kommentar
med komponent får du opp til 720 horisontale linjer, helt grei kvalitet men ikke noe full HD. Du får tak i overgang fra VGA til komponent. Men med komposite får relativt lav kvalitet, ikke noe å satse på!

 

 

Mente selvsakt komponent...

Har ikke full HC på tv'en uansett, men hvor kan jeg få tak i overgang fra VGA til komponent? Er det dyrt?

 

http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...roducts_id=2544

 

Den vil funke.

 

 

Den er jo komponent inn, vga ut. Spillkonsoll til pc-skjermen står det. Vet du noen andre ikke så alt for dyre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...