Gå til innhold

xbox360 kundeservice, dhl og tap av pakke.


Bjoern^^

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

I påsken 2007 fikk jeg "ring of death" på min xbox360. Jeg ringte så xbox kundeservice og ga de opplysningene som de spurte om. 2 Uker senere ble jeg kontaktet av DHL som sa at de hadde en pakke til meg. Dette var da tomesken som xbox skulle sendes i. Jeg pakken ned xbox-en og ringte DHL på nytt. Denne gangen for å komme å hente pakken igjen. Dette viste seg å være værre enn antatt. En dag ringte de og sa de skulle komme å hente pakken innen 12:00 og 14:00 samme dag. Ingen kom. Slik fortsatte det helt ut til Mai var slutt. Ved slutten av Mai flyttet jeg ut fra leiligheten og flyttet ikke tilbake til Trondheim igjen før August. De to månedene ga jeg mer eller mer eller mindre blaffen i xboxen, det var jo sommer.

 

Når jeg hadde flyttet inn i August ringte jeg DHL igjen og forklarte situasjonen. Etter en ukes tid kom de endelig og hentet xboxen min. Jeg var da kjempeoptimistisk og trodde, dum som jeg var, at jeg snart skulle få en fungerende xbox igjen. Dette skjedde da ikke.

Mot slutten av september hadde jeg fortsatt ikke fått tilbake xboxen min. Jeg ringte Xbox Kundeservice igjen og de sa jeg måtte ringe DHL. Jeg ringte DHL og fikk vite at pakken min sto fast i tollen i oslo. Jeg ble forklart at saken ble satt over til en saksetterforsker. Etter en ukes tid ble jeg ringt opp av DHL. De sa at pr. dags dato klarte de ikke å lokalisere pakken min og anså den som tapt. Jeg ble fortalt at jeg måtte ringe Xbox kundeservice og få de til å kontakte DHL. Etter noen timer i telefonen med både xbox og dhl kom Xbox kundeservice fram til at jeg skulle få en ny xbox, samt en trådløs håndkontroller for all ventingen og prakket som de har påført meg. Jeg ble også lovet at håndkontrolleren skulle komme forhåpentlig vis innen 5 dager, mens det kunne ta litt lengre tid for xboxen.

Greit tenkte jeg.

2 uker senere ringer xbox og beklager at de ikke hadde sendt xboxen min ennda. Det viste seg at papirarbeidet tok lengre tid enn anntatt, men jeg ble forsikret over at xboxen nå var på vei. Nå har det gått litt over en måned siden denne telefonsamtalen. Jeg begynner å bli lei, så jeg ringte på xbox igjen idag. Etter 15-20 minutters venting kom de fram til at xboxen fortsatt ikke hadde fått "status". Dvs at den ikke hadde blitt sendt. Jeg fikk også beskjed om å ringe om et par dager for å høre om den da hadde fått status...

 

Jeg begynner nå å bli mekti oppgitt over situasjonen og føler at det ikke er så mye mer jeg kan gjøre. Derfor lurte jeg på om noen har forslag til hva jeg kan gjøre? Føler meg nesten som en ball som blir kastet mellom to parter.

 

Mvh,

Bjørn Haugen

Endret av Bjoern^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, ja jeg kjenner til det :) Snakket faktisk med en av dem for et par timer siden, og han var veldig hyggelig og behjelpelig. Dessuten er det jo ikke slik at de jobber for Microsoft en gang - de er vel bare et firma som har blitt leid inn for å fungere som suppoert (hurra for outsourcing!)

 

Men, noen ganger må man vel bare bite i det sure eplet og bli litt forbanna.

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar

Gabba er i hvertfall i nærheten av å ha en brukbar løsning. Du skal riktignok bruke forbrukerkjøpsloven, men forbrukerkjøpsloven vil jo bare gjelde mot butikken han har kjøpt konsollen hos. Ikke mot hverken MS eller DHL.

 

Og å kontakte VG/Dagbladet/TV2 Hjelper deg er jo totalt meningsløst da de ALDRI vil ta opp en slik fillesak. Stikk fingeren i jorden og se på realitetene før du kommer med slike råd!

 

Mitt forslag er å kontakte MS med forbrukerkjøpsloven i hånd og vise til at de er ansvarlige for produktet helt til det er levert kunden. Dvs at du ikke under noen omstendighet skal trenge å ta denne saken med DHL, MS skal gjøre dette helt på egenhånd. Dette gjør du pr mail, og du sender en kopi av mailen til forbrukerrådet hvor du også ber om deres syn på saken. Slik blir det ofte fortgang på ting.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...