Gå til innhold

Fotostudio i min egen kjeller... mulig?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en ganske så tom og stusslig kjeller som ikke er i bruk. Det er ikke spesielt stor, 3,5 m i bredden, og 9 m i lengden. Det jeg rett og slett lurer på om, er om jeg kan ordne mitt eget lille fotostudio der?

 

Hva trenger jeg av matriale? Lys, bakrund osv. Og kan jeg få til dette til en fornuftig pris?

 

Jeg har dette utstyret ifra før:

 

Canon 30D og Sigma 17-70 mm. Og det er vel det :) +Får en blitz til jul, håper på 580EX ll.

 

Så om noen kanskje har erfaringer/innspill, så vil jeg gjerne høre ifra dere! :)

 

Petter =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp samme kit'et som her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...5&s=akam.no (2*110W)

 

... og så kan du starte med laken... eventuellt smelle til med papp/papirbakgrunner. Da burde du være igang med et ganske så ok studio :)

 

Ville eventuellt vurdert noe annen optikk og da... f.eks Canon EF 70-200mm f/4L USM og en kjapp normalzoom eventuellt en 50mm f/1,4.

 

Forstår det slik at Sigma's 17-70mm ikke har verdens raskeste fokusmotor.

Endret av kiskogl
Lenke til kommentar

Skaffa meg akkurat canon sin 50mm f/1,8 objektiv fordi jeg skal ta tricke bilder ute, men er også keen på å starte litt smått med modell fotografering. Hmms, ble cirka 2300 kr for utstyr om jeg ikke så feil og det er ikke så dyrt heller. Hvor mye blir det for porto av utstyr i tillegg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...