Gå til innhold

Noen problemer med 50" Samsung LCD (1080i) og HD klar tuner.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

kjapt og kanskje dumt spørsmål, uten å gå i alt for mye detaljer.

 

Dette gjelder en kamerat av meg, personlig har jeg ikke mye erfaring med nyere LCD HD TV, eller HD klar tv tuner.

 

Men problemet er som følger:

 

Ved bruk av HDMI kabelen fra den nye tv tuneren og til TV'n, sliter vi med "grønne striper" på bildet når vi ser på HD kanaler eks(Canal + HD sport) osv. De vanlige (ikke HD kanalene) funker delvis bra.

 

Bytter vi over til standard scart kabel er bildet i HD og vanlig slik det skal være, men da er vel nesten poenget med anskaffelse av alt dette HD greiene litt bortkastet om vi må bruke en gammel scart kabel for at dette skal fungere skikkelig...

 

Noen som har vært borti liknende eller har en viss formening om hva dette kan være, så setter jeg stor pris på svar.

 

De eneste tingene jeg kan tenke meg når vi feilsøker, at feilen kan ligge i, må være.

Enten dårlig HDMI utgang på den HELT nye satellitt mottakeren, eller HDMI inngangene(har prøvd alle 3) på den HELT nye 50" LCD TV'n, noe jeg syns ville vært veldig rart.

 

Mvh Torgeir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare..sånn for å være sikker. Du vet du ikke får HD-oppløsning gjennom scartkabelen? Så ja, det er 100% bortkastet om du må bruke den.

 

Kjøp ny kabel, feks Pure AV eller monster - samsungtver sliter litt med enkelte HDMI-kabler ser det ut til.

 

Jepp, var det jeg regnet med.

 

Har allerede videreformidlet det, og inkjøp av mostrer kabel er underveis, så finner nok ut av det snart. Oppdaterer her, når det er gjort.

Lenke til kommentar

Og funker det ikke, må du få oppdatert samsung-tven din via et serviceverksted, det kan løse mange problemer etter hva jeg fikk vite i går på kurs.

 

Men da må du søke å få refundert pengene dine via butikken du kjøpte den av, med mindre du kjøpte en TV som er importert via samsung nordic - da de har gitt en utvidet garanti på slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...