Gå til innhold

Quad6600 eller Core2Duo E6850?


longbow

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere PC-en min snart, og har bestemt meg for å gå for intel.

Men hva skal jeg velge mellom av quad eller c2d?

 

Tenkte å ha dette hovedkortet: https://prisguiden.no/product.php?productId=58671

 

Har jeg forstått det rektig at Quad vil være mest "fremtidsrettet", men har lavere ytelse i spill?

- hvor mye lavere er denne ytelsen for en som ikke skal ha en topp-trimmet spill pc, men vil gjerne spille de nyeste spillene på god kvalitet? (og regner med det blir en del spilling).

 

Overklokking, er det mulig på hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Per i dag er det få eller ingen spill som støtter Quad core så jeg ville anbefalt å gå får Core2Duo E6850 når en skal bruke PC-en til spilling.

 

Hovedkortet du har linket til er også fint og overklokke med så du kan fint overklokke dual core'en til 3.5Ghz eller mer :cool:

Endret av odd martin
Lenke til kommentar
Skal du overklokke, så velger du ikkje det nemde hovedkortet i allefall!

 

Du kan klokke quad'n til 3.6 fint også...

 

Gå for quad'n!

 

Håper på litt utfyllende svar her Cornel.

- I følge artikkelen fra HD, så var C2D prosessoren raskere i spill, og til "vanlig" bruk. Pluss for at den er mindre varm enn en Quad også.

 

Skal absolutt ikke overklokke og tyne maks ut av systemet, men et par Ghz hadde vært moro å prøvd - bare for å prøvd overklokking liksom- hvis det blir aktuelt i det hele tatt da:P

 

Prøver bare å finne frem i jungelen av forskjellige komponenter her, valget er ikke lett nei!

Lenke til kommentar

Er det så farlig om den blir varm da? Du skal tross alt ikkje kjøle den med fingrene...

Hw.no har generelt sett liten snøring på ting&tang... Ta alt du leser fra denne sida med ei klype eller 2 salt.

Skal du bare legge kabal og høyre på mp3 osv er sikkert c2d'n fin.

 

Prøv heller å finne andre tester...

 

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...quad-q6600.html

 

 

Overklokke den til 3.6 ghz går fint med eit Intel P35 eller X38 chipsett, skal du klokke quad kan du ikkje rote deg borti nvidia chipsetta.

Lenke til kommentar

Jeg blir så frustret over folk som sier quad når karen her sier han skal spille og ikke klokke noe særlig.... *E6850 er best på de fleste spill, og det er ikke alle som får quadden opp i 3,6 men E6850 er lett å få opp i 3,6 på luft

 

Longbow for deg som ikke skal overklokke noe spes velge E6850 uten tvil.. Nå må folk begynne å lese hva trådstarter ber om, å gi han svar i følge dette...

 

Kjøp deg heller quad om ett år, det har jeg planlagt, du har sikkert penger til ny cpu da :)

 

"Skal du bare legge kabal og høyre på mp3 osv er sikkert c2d'n fin." - Håpløst utsagn og ikke i tråd med diverste tester som er gjort med disse cpuene....

 

Eneste grunn for en quad i dag er om du er fanatiker av et spill som støtter quad, du er en ekstrem overklokker, quad fanboy eller en som driver med avansert videoredigering....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...