Gå til innhold

Finnes midtower med plass til vannkjøling?


Anbefalte innlegg

Som emne tittel sier er jeg på jakt etter et bra midtower som har plass til vannkjøling og en dual radiator. Vet det er mange hightower's som er laget for vannkjling spesielt. Men jeg ønsker et midtower pga plassen det vil ta(høyden). Vet det kommer til og bli rimelig trangt om plassen,men skal nok klare og ordne det:)

 

Mener jeg så et hos microplex, men finner det ikke igjen:P

 

Noen som kan komme med gode tips på dette området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det var dette kabinettet jeg så hos microplex:)

Men lurer litt på om det ikke er flere alternativer:P?Har sett på et nice mid tower som kunne vert kult og få til vannkjøling i:) Men vet ikke om det kunne vert plass til en dual rad noen plass. Noen som har erfaringer med dette eller evt andre mid tower med tanke på plass til en dual rad?

Lenke til kommentar

Du kan sette dual-rad i bunnen av de fleste miditower av normal størrelse, så lenge skjermkort får nok kjøling og du har godt med lufting (gjerne rett over viftene på radiatoren). Dette forutsetter selvfølgelig at kabinettet har bein (som du kan lage deg på 1-2-3, eller kjøpe utenom), og helst at du har støvfilter.

Lenke til kommentar

Antec Nine Hundred.

 

Monter harddisken på "gamlemåten" (braketter), plukk vifteholderne løs fra HDD-kassene og monter dem vha brønn-gitterne. Selv med en 5.25" DC/DVD har du da 8 brønner med sammenhengende ledig plass bak viftene, mer enn nok til en dual radiator.

 

Microplex selger festebraketter til radiatoren:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...S&mcat=c329

 

Bilde: Godt med plass til radiator her (selv om en slimline-dvd-mod har frigjort enda en brønn i dette tilfellet - derfor 3 vifter i stedet for 2).

post-8573-1197135087_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Utrolig dålig plassering av harddisker i kabinettet når pumpen å tank er plassert der de er plassert.

 

Dersom der er Lian Li som jeg linket til du sikter til? så er det 3x5,25" samt 2x2,5" plasser ledig (1 en 5,25" med negrenset dybde.

 

Det skulle da holde en stund? selv med kortleser og dvd ... men trangt blir det uansett med miditower, så en hel haug med hdd her en jo ikke plass til uansett.

 

EDIT: Det er fullt mulig å flytte på pumpen også da ...

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Du har ikke kjøling over harddiskene. Siden du må plassere dem der du plasserer floppy. Da har du ikke noe luft strøm over dem.

Har selv måtte gjort det i mitt kabinett. WD-diskene mine var aldri under 50grader.. Drepte en samsung disk ved å ha den plassert der.

Slik at jeg vil ikke akkurat anbefale det.

 

Da setter du bare Hdd i 5,25 plassene eller du setter pumpen der. Trangt blir det uansett i et miditower.

 

Når det er sagt, så har jeg sjekldent sett noe så gjennomført som disse ferdige settene fra AC. Disse er nøye gjennomtenkt ...

Lenke til kommentar

bra gjennomført

 

meget bra info/review NZXT ZERO Case Review: How quiet can seven fans be? The Folk Laws of Case Cooling

 

flere nye midi kabinett har 2 stk vifte plaseringer i topp, som og tillater kompakt vannkjøling uten skjemmende slanger utvendig.

Lurer litt på å lage til vann kjøling på min coolermaser 690 kabinett.

Da vil jeg plasere radiatoren over de 2 14cm vifte hulla i top, og borre 2 stk hull i toppdeksel så selve vanntilkoblingen er nedsenkt i kabinettet. Man får da et kompakt system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...