Gå til innhold

Beste all-round mobben for tiden


Lifeform

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Hva er den ultimate "all around" mobilen nå?

 

Fokuserer på godt kamera, gode knapper/brukervennlighet og evt. video.

 

Bør også ha radio. Gjerne også 3G.

 

Har sett for me gfølgende to modeller; Enten SE W950i eller SE K850i. Noen andre modeller du vil anbefale / jeg bør vurdere??

 

Hey! leter etter samme All around telefonen som du!

jeg vil rett å slett bytte ut ipod/kamera/radio med en mobil.

Det beste jeg ser er Nokia N95.

Problemet er at den har så ***** **** dårlig batteri!

Jeg vil ikke anbefale W950i etter å ha prøvd den endel.

Ser også positivt på K850i, men mangler viktige deler som 3,5 mm, wlan og andre hendige finesser.

 

Noen som har noe forslag? - Eneste problemet jeg ser ved Nokia N95 er pris og batteri.

Lenke til kommentar

Hva med Nokia N82. Ser lovende ut, og har vel akkurat kommet i butikkene. Samme specs som N95, men med blits og bedre utseende (subjectiv mening). Forhåpentligvis bedre batteri og:-)

I tillegg så bør du vel se litt nærmere på Samsung G800 som er på vei ut nå.

Endret av roadking
Lenke til kommentar
Hva med Nokia N82. Ser lovende ut, og har vel akkurat kommet i butikkene. Samme specs som N95, men med blits og bedre utseende (subjectiv mening). Forhåpentligvis bedre batteri og:-)

I tillegg så bør du vel se litt nærmere på Samsung G800 som er på vei ut nå.

 

Etter og ha eid en SE K850 i og hatt litt frustrasjoner fikk jeg i går N82 i hånden.

 

WOW......for og si det sånn så GRUSER Nokia SE igjen. Dette var en helt utrolig mobiltelefon. Mye kjappere menyer og et meget godt kamera, gps, alle nett...kort sagt ALT.

 

Sier bare løp og kjøp.

Lenke til kommentar
Hva med Nokia N82. Ser lovende ut, og har vel akkurat kommet i butikkene. Samme specs som N95, men med blits og bedre utseende (subjectiv mening). Forhåpentligvis bedre batteri og:-)

I tillegg så bør du vel se litt nærmere på Samsung G800 som er på vei ut nå.

 

Etter og ha eid en SE K850 i og hatt litt frustrasjoner fikk jeg i går N82 i hånden.

 

WOW......for og si det sånn så GRUSER Nokia SE igjen. Dette var en helt utrolig mobiltelefon. Mye kjappere menyer og et meget godt kamera, gps, alle nett...kort sagt ALT.

 

Sier bare løp og kjøp.

 

hehe genialt.

 

får ta meg en tur i telebutikken, greit å ha PRØVD før man kjøper (via nett).

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Har hørt at Sony Ericsson K850i skal være suveren. Har lyst på en selv men alt er et spørsmål om penger..

 

Har lest og sett bevis på at fotodelen er dårligere. Det samme er spec'en for videoopptakene.

 

Jeg er EGENTLIG en svoren K750, K800 osv fan, men de KNOTETE knappene på K850i pluss dårlige spec på foto og video enn N82 får meg til å tvile.

 

Then again; Knappene på N82 ser ikke noe gode ut, så jeg har det ikke lett! :D

 

Typisk braindead problemstilling i forhold kjøpe ny teknologi.

 

Noen som har PEIL på når nye iPhone blir lansert her i Norge? Er det SNAKK om i det hele tatt ell...? Noen som har noe inside?

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar

Gikk fra en høyt elsket k750i til en n73 music edition og er kjempefornøyd. Savner ikke k750i'en i det hele tatt. Vel er n73 over ett år gammel, men til gjengjeld koster den mellom 2500 og 3000kr uten abo. og skjermen er stor og fin!!! Dessuten liker jeg alle mulighetene som kommer med symbian og s60 :)

Anbefales :dribble:

Lenke til kommentar
Gikk fra en høyt elsket k750i til en n73 music edition og er kjempefornøyd. Savner ikke k750i'en i det hele tatt. Vel er n73 over ett år gammel, men til gjengjeld koster den mellom 2500 og 3000kr uten abo. og skjermen er stor og fin!!! Dessuten liker jeg alle mulighetene som kommer med symbian og s60 :)

Anbefales :dribble:

 

K! Får se da:)

 

litt digg med GPS. godt mulig jeg får for en n82 :)

Lenke til kommentar
Gikk fra en høyt elsket k750i til en n73 music edition og er kjempefornøyd. Savner ikke k750i'en i det hele tatt. Vel er n73 over ett år gammel, men til gjengjeld koster den mellom 2500 og 3000kr uten abo. og skjermen er stor og fin!!! Dessuten liker jeg alle mulighetene som kommer med symbian og s60 :)

Anbefales :dribble:

 

Hvordan fungerer symbian s60 på din mobil? Er det treg respons? Var nemlig det på min gamle nokia n73, men det er nå over et år siden.

Lenke til kommentar
Hva med Nokia N82. Ser lovende ut, og har vel akkurat kommet i butikkene. Samme specs som N95, men med blits og bedre utseende (subjectiv mening). Forhåpentligvis bedre batteri og:-)

I tillegg så bør du vel se litt nærmere på Samsung G800 som er på vei ut nå.

 

Etter og ha eid en SE K850 i og hatt litt frustrasjoner fikk jeg i går N82 i hånden.

 

WOW......for og si det sånn så GRUSER Nokia SE igjen. Dette var en helt utrolig mobiltelefon. Mye kjappere menyer og et meget godt kamera, gps, alle nett...kort sagt ALT.

 

Sier bare løp og kjøp.

 

Nåja, den gruser ikke K850i på batteritid. Og å påstå at den er kjapp i menyene, ja det er vel å ta litt i? Kameraet er imidlertid meget bra. Gps-en har dog sine svakheter.

 

Jeg vil ikke anbefale W950i etter å ha prøvd den endel.

Er W950i veldig forskjellig fra W960i ?

 

Ja. Den har ikke kamera og wifi. Dessuten har W960i det doble av minne, både for lagring, og for kjøring av programmer. Kan anbefale w960i.

Lenke til kommentar
Hvordan vil du sammenligne denne med N82?

 

Litt større og mer komplisert ell? Nesten tilsvarende spec?

 

Trenger ikke ny superdatamaskin i lomma, bare noe som er portabelt, proft og funksjonibelt.

N82 og N95 8GB er nesten identiske, både på papiret og i bruk. De er like raske, har samme OS, samme GPS, samme kamera osv osv.

 

Eneste nevneverdige forskjeller:

 

- N95 8GB har litt større skjerm.

- N82 har ekte kamerablits, mens N95 8GB har vanlig fotolys.

- N82 mangler IR og dedikerte musikktaster som N95 8GB har.

- N95 8GB har ikke kameradeksel.

- N82 har litt bedre batterilevetid.

- N95 8GB har (som navnet tilsier) innebygd flashdisk på 8 gigabyte. N82 har støtte for minnekort (2gb medfølger).

- De aller fleste mener at N95 8GB har bedre taster.

- Pris. N82 er billigere.

- N82 er like stor som N95 classic. N95 8GB er en smule større pga. batteriet er tykkere enn på classic.

- Og selvfølgelig designet :p Selv syns jeg N95 8GB scorer høyere her men det er bare min mening.

 

Det var vel alt... hvis ikke jeg har glemt noe da. ALT annet er identisk.

Lenke til kommentar
Ja. Den har ikke kamera og wifi. Dessuten har W960i det doble av minne, både for lagring, og for kjøring av programmer. Kan anbefale w960i.

 

Ja.. Også har W960i MYE bedre taster!!

w950i har sånne taster som liksom later som de ikke er der! :p

Også er det jo altids en del mindre oppgraderinger.

 

Tastene er muligens litt harde.. Du får prøve dissa mobilene i butikken en dag.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...