Gå til innhold

"Dra og slipp" og FLAC-støtte for 160GB iPod?


krwl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

ikk een mulighet før noen rockboxer den...

 

160GB finner du stort sett ingen steder, archos har en multimediespiller med 160GB men ellers, nope. Nærmeste du kommer er iaudio x5 60GB, den støtter flac og drag'n'drop frafødsel av

Lenke til kommentar
ikk een mulighet før noen rockboxer den...

 

160GB finner du stort sett ingen steder, archos har en multimediespiller med 160GB men ellers, nope. Nærmeste du kommer er iaudio x5 60GB, den støtter flac og drag'n'drop frafødsel av

Apple.com har. ;)

 

Har Rockbox noe ute for 6. gnrsj. iPod enda, da?

 

Er ikke helt keen på Meizu, Cowon, og denslags, småbillige produkter fra fjerne østen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
ikk een mulighet før noen rockboxer den...

 

160GB finner du stort sett ingen steder, archos har en multimediespiller med 160GB men ellers, nope. Nærmeste du kommer er iaudio x5 60GB, den støtter flac og drag'n'drop frafødsel av

Apple.com har. ;)

 

Har Rockbox noe ute for 6. gnrsj. iPod enda, da?

 

Er ikke helt keen på Meizu, Cowon, og denslags, småbillige produkter fra fjerne østen..

 

hahaha du er litt fjern. cowon er både dyrere og ikke minst bedre enn alt apple har, meizu er billig men fortsatt bedre enn apple. ipod er et av de svakeste merkene på markedet, med ingen spesielle funksjoner bortsett fra ipod touch. du vil ikk eha en ipod om du skal spille flac, er ikke noe poeng med ukomprimert lyd om avspilleren er middelmådig. f

Lenke til kommentar

Vet ikke hvem som er fjern, jeg. :hmm:

 

"ipod er et av de svakeste merkene på markedet"? Artig. Rart de har solgt over 110 million eksemplarer, da? Noe som sist gang jeg sjekket gjorde det til den mest solgte mp-3-spilleren.

 

"ingen spesielle funksjoner bortsett fra ipod touch" iPod touch er en funksjon? Interessant.

 

De jeg mener med billig er ikke nødvendigvis markedspris, men heller en parallell til kjip kvalitet og utstrakt bruk av plastikk. Har hatt en fjerdegenerasjons iPod som fikk mer juling enn de fleste kan tenke seg; den ble sparket rundt på garasjegulvet - sammen med sveisestøv, stålrester, gjørme, støv, osv. - den døde noen år etter å ha hengt på en mangnet (dumt) i bilen i tisvarende tid. Så kvaliteten kan jeg attestere på. Dessuten konstrueres de her i "nabolaget" mitt. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Vet ikke hvem som er fjern, jeg. :hmm:

 

"ipod er et av de svakeste merkene på markedet"? Artig. Rart de har solgt over 110 million eksemplarer, da? Noe som sist gang jeg sjekket gjorde det til den mest solgte mp-3-spilleren.

 

"ingen spesielle funksjoner bortsett fra ipod touch" iPod touch er en funksjon? Interessant.

 

De jeg mener med billig er ikke nødvendigvis markedspris, men heller en parallell til kjip kvalitet og utstrakt bruk av plastikk. Har hatt en fjerdegenerasjons iPod som fikk mer juling enn de fleste kan tenke seg; den ble sparket rundt på garasjegulvet - sammen med sveisestøv, stålrester, gjørme, støv, osv. - den døde noen år etter å ha hengt på en mangnet (dumt) i bilen i tisvarende tid. Så kvaliteten kan jeg attestere på. Dessuten konstrueres de her i "nabolaget" mitt. ;)

 

ingen ipod som har noen spesielle funkjsjoner foran ipod touch.

 

ipods har dårligere lydkvalitet enn mange konkurrenter, svakere batteri, veldig begrensa funksjoner - kun det helt elementære (mangler eks opptak, radio, ekstra lydinstillingsfunksjoner +++), tåpelig formatstøtte som kun inkluderer det helt elementære pluss noen apple-only formater som alac, itunes eller liknende nødvendig, ikke filnavnbrowsing, listen fortsetter i det uendelige. de nye modellene har ikk eengang støtte for mye tredjepartis videoutstyr, så man må ut med 250 kr for en videokabel alene.

 

at de selger bra er kun pga distribusjonskanalene og promoteringen. anbefaler de analfabetene som tror salgstall er bevis på produktkvalitet å ta et intensivkurs i markedsføring. det andre stadiet i kjøpsprosessen er innhenting av alternativer, og når det stadiet for mange betyr å gå og se hva de har på sppaceworld og elkjøp så er det jaggu ikke rart det er creative og apple som selger på mp3 markedet, og portapro på hodetelefonmarkedet. andelen folk som faktisk gidder gjøre litt research er langt under de som bare kjøper i vei, og derfor er det mulig for ipod å slege mest spillere uten å ha noe å tilby produktmessig.

Lenke til kommentar

Nå vil jeg ikke si at Meizu sine produkter som hermer etter apple ser noe bedre ut på noen måte, spesielt ikke på grensesnitt.

iPod selger godt fordi det er brukervennlig, fyller de flestes krav om lydkvalitet osv.. (*jeg mener, hvis du skal ha hi tech mega crazy woo lyd hvorfor ikke skaffe et skikkelig anlegg og ikke en portabel en?

Selv så sitter jeg ikke å nihører på musikken for å høre om 0.01 del av sangen "skurra" litt.

Det er sånt jeg faktisk gir blanke i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Nå vil jeg ikke si at Meizu sine produkter som hermer etter apple ser noe bedre ut på noen måte, spesielt ikke på grensesnitt.

iPod selger godt fordi det er brukervennlig, fyller de flestes krav om lydkvalitet osv.. (*jeg mener, hvis du skal ha hi tech mega crazy woo lyd hvorfor ikke skaffe et skikkelig anlegg og ikke en portabel en?

Selv så sitter jeg ikke å nihører på musikken for å høre om 0.01 del av sangen "skurra" litt.

Det er sånt jeg faktisk gir blanke i.

du ja, samme her (bortsett fra cowons mach3bass, den klarer jeg meg ikke uten), men han duden her skulle ha en spiller med flac, og da er han 1) opptatt av 0.01 av lyden, eller 2) enda en av de som hører fine uttrykk og så absolutt skal ha det uten egentlig å vite hva poenget er :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Eller, 3) kanskje han har en bunke FLAC-filer? Og hvis du hevder at std. 128 kbit/s-kodet mp3-format utgjør en 0,01% forskjell i lydkvalitet sammenlignet med 900 kbit/s FLAC, bør du vaske ørene dine grundig.

 

Nei, men de fleste vil ike høre nok forskjell på 320kbs mp3 og flac til at det er verdt plssforskjellen. Dessuten er det ikke noe poeng med flac om du ikke har spiller og hodetelefoner gode nok til å faktisk vise noen forskjell. Veldig mange wannabe-audiofile er storbrukere av placebo, det har vært voretatt mange tester både på 320kbs mp3 vs flac og eks dyre kabler vs billige kabler, slike ting som audiofile sier de ører stor forskjell på, og det er langt fra alle som faktisk klarer å skille dem. Selvæflgelig er det forskjell, men for manges ører ligger forskjellen mentalt. Jeg hører ikke godt nok forskjell på flac og mp3 til at det er verdt bryet, synes heller ikke det er noe poeng med hodetelefonforsterker for å bedre lyden. Placebo er dyrt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...