Gå til innhold

Svart skjerm i oppstart dv9005ea


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en laptop av typen HP pavillion 9005ea. Problemet er at når jeg skal starte den opp så forblir bare skjermen svart, før så kom det noen pipelyder (ett langt og tre korte), men nå bare skrur den seg av og på mens skjermen forblir svart. Som oftest fungerer den etter en stund med prøving og feiling, men dette kan ta alt fra 5 minnutter til flere timer. Har prøvd alle mulige triks for å få det til å fungere. Når den først fungerer så skal det neves at den er fjellstabil. Har forresten en kompis med samme laptop som begynner å få det samme problemet.

 

Noen som vet svaret på dette? Håper helst på at det er noe jeg kan fikse selv, en bios-oppdataring eller noe hadde vært knall.

 

Mvh

Kaffebord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lar den som oftest bare stå å slå seg av og på helt til den fungerer. Ellers så er det ganske tilfeldige ting som gjør at den fungerer. Hadde jeg visst hva løsningen var så hadde jeg gjort det hver eneste gang.

 

Syntes løse kabler høres rart ut, siden den plutselig fungerer og da er helt stabil, kjølingen er også litt rart siden den er helt stabil når jeg først får den på. Kan spille i timesvis uten problemer.

Lenke til kommentar
Jeg lar den som oftest bare stå å slå seg av og på helt til den fungerer. Ellers så er det ganske tilfeldige ting som gjør at den fungerer. Hadde jeg visst hva løsningen var så hadde jeg gjort det hver eneste gang.

 

Syntes løse kabler høres rart ut, siden den plutselig fungerer og da er helt stabil, kjølingen er også litt rart siden den er helt stabil når jeg først får den på. Kan spille i timesvis uten problemer.

Hadde samme problem på min dv9005ea også. Slo seg av og på, og kom pipelyder. Leverte den til reperasjon og de bytta ut hovedkortet pga varmeproblemer. Maskinen hadde så og si smeltet noen ledninger/koblinger. Den var sinnsykt varm også skal sies.

 

Hold dere unna dv9005 modellen hvis dere kan - ufattelig mye problemer med de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...