Gå til innhold

Svart skjerm etter overklokking


Anbefalte innlegg

Jeg har en C2D E6420 cpu som jeg prøver å overklokke, men den vil ikke over 2,4 ghz.

Når jeg går over det, blir skjermen svart når jeg restarter, og maskinen vil ikke boote. Hvis

jeg reseter CMOS går det bra, men jeg har hørt at det er mulig å klokke denne CPU'en

til 3-3,2 ghz, så jeg skjønner ikke helt hva som er problemet. Har prøvd å sette opp vcore uten hell.

Gir snart opp :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til hovedkortet ditt, som jeg regner med er dette?

 

Inntil noen andre som kjenner det og kan gi deg direkte input dukker opp, kan du se gjennom disse omtalene under her, og da spesielt legge merke til "BIOS" og "Overclocking"-seksjonene.

Men som alltid; vær forsiktig da :D og ikke hopp rett på de verdiene som de oppnådde.

Se også hva slags maskinvare de har, og vurder om det er realistisk at du kan få samme score.

 

Nå har jeg ikke lest gjennom omtalene, så jeg vet ikke hvor høyt de klokket kortet, men uansett ;)

 

Ellers kan det jo være "billigminnet" ditt som stikker kjepper i hjula. Er som regel RAM som lager krøll når du ikke klarer å restarte pc`n normalt ved overklokking.

Hvis du har klokket minnet ditt, så kan du prøve å slakka av litt der og se om det hjelper på restart-problemet.

Deretter kan du øke CPU litt etter litt.

 

Når du har funnet en CPU setting som fungerer, kan du begynne å klokke RAM igjen. Først timingene, så volten når du får trøbbel med restart.

 

Veldig forsiktig altså!! :)

 

Her har du noen tester/omtaler som du kan se etter tips.

 

hardwaresecrets review

 

phoronix.com review

 

dragonsteelmods.com review

 

bigbruin.com review

Lenke til kommentar

Takker for veldig omfattende svar! :)

Det er det hovedkortet ja, og jeg skal sjekke ut de linkene. Men, som du sier, så kan det jo godt hende

at det er minnet som er problemet. Men jeg får prøve meg litt fram.

Skal være forsiktig ja. ;)

 

EDIT: liten leif der ja :p

Endret av haakonmt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...