Gå til innhold

PC-oppgradering: HK, CPU, GPU, RAM.


Anbefalte innlegg

Hey,

 

Bestemte meg først for å gi meg selv ett nytt grafikkort til jul... Men etter å ha regnet litt på det og funnet ut at økonomien min slettes ikke er så verst, så har jeg funnet ut at jeg skal ha ny prosessor, minne og hovedkort også ;)

Jeg har vel strengt tatt egentlig funnet ut alt unntak RAM'en nå, men RAM-jungelen er ganske vill for en som ikke har vært oppdatert i HW-verden på noen år...

 

Jeg er ute etter èn brikke, på 2GB. Resten er opp til dere ^^, Redd for å gå på en smell med minne som ikke funker med hk også...

 

Her er de øvrige delene:

 

Asus GeForce 8800 GT

Gigabyte GA-X38-DQ6

Intel Core 2 Quad Q6600

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=59461

 

Innspill mottas med stort takk :)

 

EDIT: Ute etter value-for-money+ forresten, og årsaken til at jeg oppgraderer er spill som begynner å bli kravstore...

Endret av FuglFøniks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte nylig lignende deler:

Asus 8800GT

Q6600

Asus P5E (X38)

 

Kjøpte i tillegg 2 slike sett: Ocz DDR2-800 2x2GB Selv med fire slike brikker har jeg ikke opplevd noen problemer. Er ikke verdens beste minne dersom man skal overklokke, men det holder lenger en prosessoren så lenger man holder seg til 1:1 forhold mellom RAM og FSB. Dette er nok en pakke som gir mye minne for pengene.

 

Er det slik at du vil ha en 2GB? I disse dual channel tider er det en fordel å gå for 2 brikker. Det hele kommer vel ann på hvor mye du er villig til å bruke på minnet.

Lenke til kommentar

Prisen er ikke noe stort problem, men jeg bruker XP, og har ikke planer om å legge inn Vista på denne maskinen med det første... Men kjøper jeg 1 x 2GB nå, så er det jo ikke verre enn å kjøpe identisk 1 x 2GB senere da :]

 

Men hvordan er det der igjen... Er det sånn at... Hvis man har 4GB på maskinen, så får man brukt XP på vanlig måte; men XP utnytter kun 3GB/3.5GB? Hvis det er saken, så kjøper jeg gjerne "4GB" med en gang :)

Lenke til kommentar
Men hvordan er det der igjen... Er det sånn at... Hvis man har 4GB på maskinen, så får man brukt XP på vanlig måte; men XP utnytter kun 3GB/3.5GB? Hvis det er saken, så kjøper jeg gjerne "4GB" med en gang :)

 

Sånn er det med både XP og Vista i 32bit versjon. Du må ha 64bit versjon av OS'et for å utnytte alt minnet.

 

Ellers kjøpte jeg nettopp det samme som deg, men med et annet Gigabyte HK - GA-P35C-DS3R.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...