Gå til innhold

skjermen blir svart når jeg spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde dette problemet på en Samsung-skjerm for et år eller så tilbake. Tror det var en 193T. Denne skjermen (og kanskje også din) reagerer ikke bra på å bytte oppdateringsfrekvens. Den støtter både 60 og 70 Hz på full oppløsning, samt en del høyere på lavere oppløsninger. Enkelte ganger når man bytter frekvens, vil skjermen begynne å blinke slik du beskriver etter en stund. Det eneste man kan gjøre som virkelig hjelper er å skru skjermen av og på med "hovedbryteren" bak. Når den så starter opp blir den "vant" til den nye frekvensen.

 

Hvis dette er tilfellet har du 3 valg:

* Fortsett å skru skjermen av og på (kan bli slitsomt)

* Sett spill og andre programmer til å bruke samme oppdateringsfrekvens

* Bytt skjerm (gjerne på reklamasjonsrett, det er hvertfall ikke noe problem om det er en samsung-skjerm, da det er et kjent problem)

 

 

NOTE: Dette har overhodet ikke noe med skjermkortet å gjøre. Koble til en CRT på samme utgang med en DVI-VGA-converter, så vil du se at bildet er stabilt som bare det.

Endret av gothtec
Lenke til kommentar
blinke svart=/
BTW: det er fysisk umulig for noe å blinke svart. Du mener kanskje at bildet bytter mellom å være der og å ikke være der?

 

Mest sannsynlig er det det han mener ja... Hva ellers? Kansje ikke alle bryr seg like mye om fysikk? :p

 

faktisk ikke, d blinker svart..

vet ikke hvordan jeg skal forklare det da men, litt lys svart så blir det helt svart eller hvordan jeg ska si det..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis det er HZ det er problemet med, så prøv og få en som det funker hos til og guide deg til Options og stille på det, eller ta: KJØR>Regedit>HKUSER(???) softwares>Batheba(?) og finn "options" tror jeg, så skriver du HZ du vil ha. Funka hos meg i Vampires Bloodlines eller hva det heter!

 

jeg er ikke noe data nerd så det der sa meg ikke så velldi mye=/

Lenke til kommentar

Hehe :p greit det. Ok metoder:

1. hvis kan man bruke tastatur på menyen, få han til og guide deg til Options og bytte skjermoppløsning. Dette kan gjøres ved at han sier hvor du skal trykke og slik.

2. Gå til Start>Kjør(eller tapp Windows tegnet+R) og skriv Regedit. Deretter skal det komme en boks med en liste på venstre side. Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE. og finn spillet ditt på listen. Dermed åpner du mappen til spillet. Så skal det stå noe med "Screenheight" og "screenwidth", så skifter du de til det du måtte ønske. Som sagt vet jeg ikke om det går i dette spillet, men det fungerte på Vampire Bloodlines eller hvordan det staves ;) Håper det hjelper!

Lenke til kommentar
Hehe :p greit det. Ok metoder:

1. hvis kan man bruke tastatur på menyen, få han til og guide deg til Options og bytte skjermoppløsning. Dette kan gjøres ved at han sier hvor du skal trykke og slik.

2. Gå til Start>Kjør(eller tapp Windows tegnet+R) og skriv Regedit. Deretter skal det komme en boks med en liste på venstre side. Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE. og finn spillet ditt på listen. Dermed åpner du mappen til spillet. Så skal det stå noe med "Screenheight" og "screenwidth", så skifter du de til det du måtte ønske. Som sagt vet jeg ikke om det går i dette spillet, men det fungerte på Vampire Bloodlines eller hvordan det staves ;) Håper det hjelper!

takk før svare:)

men det kunne ikke jelp hvis jeg bare lasted ned oppdatering til spillet da??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...