Gå til innhold

Hovedkort


Anbefalte innlegg

Har bestilt PC for 3 uker siden, men har ikke fått den enda pga at hovedkortet alldri kommer. Har derfor bestemt meg for å kjøpe et annet hovedkort.

 

Hovedkortet jeg egentlig skulle ha er ASUS P4G8X/DELUXE/GD med

E7205 brikkesett, men han i butikken anbefaler meg et ASUS P4S8X/LAN/SATA istedet med sis648 brikkesett.

 

Det jeg lurer på er:

- Hva er det som gjør at et hovedkort er bra?

- Er sis648 dårligere enn E7205?

- Vil jeg merke forskjell i ytelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet jeg egentlig skulle ha er ASUS P4G8X/DELUXE/GD med  

E7205 brikkesett, men han i butikken anbefaler meg et ASUS P4S8X/LAN/SATA istedet med sis648 brikkesett.

Det jeg lurer på er:

- Hva er det som gjør at et hovedkort er bra?

- Er sis648 dårligere enn E7205?

- Vil jeg merke forskjell i ytelse?

 

Jeg satt også i mange uker og venta på det kortet, men til slutt bestilte jeg p4pe fra asus. Så på p4s8x, men mener selv at p4pe er bedre. Eneste jeg tenkte litt på er jo at p4s8x har agp 8x og siden jeg har hercules r9700pro kan jeg jo dra nytte av det.. men etter hva jeg har hørt er det ikke mye å hente på det likevel. Så derfor ble det p4pe og så får vi heller kjøpe et bedre til sommeren/høsten. :D

 

Tror ikke du vil merke noe særlig forskjell på et helt vanlig oppsett, men du må huske på at p4g8x har dual ddr også som vil øke ytelsen enda et hakk (om du har 2 rambrikker da?)

Vet egentlig for lite om pcen din til å si noe om det.

 

Jeg mener sis er dårligere, det er det delte meninger om. :wink:

Lenke til kommentar
men jeg ville venta på p4g8x kortet, da min erfaring er at SiS ikke kan lage stabile P4 chipset, AMD kan  de men ikke P4

Erm....lager AMD stabile P4 chipset :wink:

 

Neida...kan missforstås det som står der skjønner du.

Min erfaring med SiS er tvert om din. Hadde et Asus P4S533 hovedkort med p4 2Ghz og 256MB DDR og det var dønn stabilt, så hvilke erfaringer du har med SiS så er de stikk motsatt av mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...