Gå til innhold

Kan hunder tenke og hvordan "høres" det ut?


Anbefalte innlegg

Noe som slo meg når jeg var ute og ryddet i verkstedet i går, og oppdaget att hunden min satt borte på kanten av plena og så på at jeg arbeidet, da startet jeg å tenke. Hva går gjennom hodet på han nå? Sitter han og tenker? Kan hunder i det hele tatt tenke?

 

Men ikke minst hvordan høres det ut i hodet på hunder når de tenker? Når vi mennesker tenker så foregår jo dette på vårt eget språk, men hva med hunder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja har de ett eget språk? Det er vel "bevist" at delfiner og hvaler har ett slags "språk", men hos hunder så er det vel mer toneleie og kroppsspråk er det ikke det da?

 

Forøvrig godt å se at det ikke bare er jeg som tenker på slike syke ting :p

Endret av teaspoon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi mennesker tenker da heller ikke så mye i språk. Hvis man f.eks. er sulten, tenker man ikke "nå hadde det vært godt med en saftig biff," man ser kanskje heller for seg en biff og tenker på smaken av den eller noe slikt.

 

Hunder tenker nok ikke så veldig mye i forhold til oss mennesker, men den tankevirksomheten er nok mest i form av impulser, tror jeg. De handler helt og holdent ut fra innskytelser, og tenker nesten aldri over hva de skal gjøre og hvorfor de gjør som de gjør.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...