Lock-Aze Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Hepps, normalt sett så virker lydkortet helt greit, men det har det med å plutselig låse seg. Jeg får denne feilen i brukervalg for lyd : audiotestsrc wave=sine freq=512 ! audioconvert ! audioresample ! gconfaudiosink: Kunne ikke åpne ressurs for skriving. Dette hender fra tid til annen og er fryktelig irriterende, er det noen enkel måte jeg kan "resette" lydkortet uten å reboote maskina ?
miceagol Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Dette hender fra tid til annen og er fryktelig irriterende, er det noen enkel måte jeg kan "resette" lydkortet uten å reboote maskina ? Vel, jeg vet ikke helt hva som skal til for å fikse problemet ditt, men følgende kommando resetter lyddriverne: sudo /etc/init.d/alsautils restart For å resette selve lydkortet kunne du prøve å montere av/på lydriveren. Skriv sudo rmmod <lyddriver> for å montere av, og sudo modprobe <lyddriver> for å montere på. Lyddriveren din er snd-<etellerannet>.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå