Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Integrert webcam har sluttet å fungere


Anbefalte innlegg

Jeg tror det var etter at maskina var på service at det sluttet å fungere. Sånn typisk cam som sitter i toppen av lokket, på innsiden. Når jeg vil bruke det på msn kommer beskjeden

 

"Samtalen kan ikke startes, for kameraet er i bruk eller ikke plugget inn. Kontroller at kameraet er tilgjengelig, og prøv igjen."

 

Er det noen standard programvare jeg kan fikse dette med? :ohmy: Vil gjerne at det skal fungere!

 

Er under 2 mnd siden den var på service, kanskje nærmere 1 også. Det er Vista på den, alltid vært..

 

Edit: Tester med en ny driver nå.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: fikk ikke med meg at det dreide seg om Vista. vet ikke hvordan ting står til, men anyhow:

 

Hei.

Det skal være mulig å se om et webcam er tilkoblet under enhetsinnstillingene i Windows.

Her er et bilde av fremgangsmåten i 2000/XP.

 

post-99734-1196114686_thumb.jpg

 

Først kontrollpanel, deretter system, maskinvare, enhetsbehandling..

 

Helt hva man skal se etter er jeg ikke sikker på da jeg ikke har et webcam tilkoblet for øyeblikket.

Kanskje noen som har kan følge opp denne? Evt. se innenfor hvilken "kategori" man bør lete?

 

Anyhow, hvis ikke webcammet ditt dukker opp der, kan du forsøke å laste inn drivere for webcammet. Dette ligger sannsynligvis på produsentens hjemmeside og er som regel et herk å finne frem til.

 

Dersom det ikke virker, er det sannsynlig at servicegutta kan ha glemt å plugge i en kontakt eller evt ødelagt en ledning. Kablene som brukes mellom laptoplokket og resten av PC-en er ikke akkurat tykke og solide.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Nei, ingen fremgang.. Det kommer bare opp at den ikke kan initialize cam eller noe slikt. Sukk. Og det ser heelt annerledes ut på Vista i forhold til bildet ditt, Melkekartong :p Hehe.

 

post-104005-1196115728_thumb.jpg

Webcam'n viser seg ikke under listen, skal vare en katogori som heter "imagning device" skal være listet under der.

 

- Først må du avinstaller alt drivere du har installert for webcam'n.

 

- Restart, når maskinen kommer inn i Vista igjen så skal det komme bedskjed om at den har funnet ny maskinvare osv. Da innstalerer du drivere igjen. Men hvis det ikke kommer opp noe bedskjed om ny maskinvare så må du søke etter nye maskinvare selv. Det gjør du ved å gå inn på kontrollpanel skal være et ikon som heter søk etter ny maskinvare prøv å finn cam'n og innstaller drivere.

 

Prøv dette, dette skal fungere!

Lenke til kommentar

Jeg har en Hp pavilion DV9000, og jeg har hatt det samme problemet med web cameraet.

Jeg lastet ned Web cam driver fra HP.no, men problemet ble ikke løst av det.

Men seinere så fikk jeg en data kyndig til å se på probleme, han skjønte heller ikke noe av det heller.

 

Men Seinere så formaterte jeg PC-en, og nå fungerer alt som det skal.

Jeg er ikke sikker med hva som er feilen, men på meg virka det med formatering av PC-en.

 

Jeg har da Vista Home premium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...