Gå til innhold

Problemer med et BIOS password :(


Dhack

Anbefalte innlegg

Hei.... Fikser Laptoppen til en venn av ei veninne av mamma ( haha høres sikkert veldig troverdig ut) xD men problemet er at jeg ikke kommer in på den i det hele tatt :p kommer opp at jeg må skrive in BIOS PASSWORD for å fortsette... Vi snakker her om en fujitsu siemens AMILO L7320GW. Denne laptoppen har en Phoenix bios :p (som jeg heller ikke kommer in i) Vurderer nå om jeg skal åpne PC-en eller ringe service imorra :p (men problemet er da at jeg kan ikke bevise at jeg eier PC-en, er jo noen annen sin, og det er jo en grunn til at jeg endte opp med PC-en :p)

 

Når jeg starter PC-en får jeg opp en Startup skjerm før jeg får opp en skjerm det står:

 

 

Phoenix cME FirstBIOS Notebook Pro

Copyright 1985-2003 Phoenix Technologies Ltd.

All Rights Reserved

 

VIA VLink VN800 (VN800+VT8237)

FSB 100*4Mhz DDR533 CL=4T Dual Channel 2T

CPU= Intel Celeron

640K System Ram passed

447M Extended RAM passed

1024k Cache SRAM Passed

Fixed Disk 0:

ATAPI CD-ROM

Mouse initialized

ERROR

0200: Failure Fixed Disk 0

 

Press F1 to resume , F2 to Setup

 

Er redd for at det er noe med HDDen som er litt fucked up, men er ikke sikker! Mister de garantien om jeg skrur opp PCene under PC-en for å ta ut batteriet til CMOS :S Eller skal jeg bare vente til imorra å ringe Supporten for å få PWet?

 

Håper på et raskt svar :D

 

Daniel

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er sikkert et passord satt i bios, du kan jo spørre eieren om han vet hva dette kan være.

 

Eller du kan prøve et backdoor passord.

 

 

Reported Phoenix BIOS backdoor passwords include BIOS, CMOS, phoenix, and PHOENIX.

Manufacturer BIOS Password

VOBIS & IBM merlin

Dell Dell

Biostar Biostar

Compaq Compaq

Enox xo11nE

Epox central

Freetech Posterie

IWill iwill

Jetway spooml

Packard Bell bell9

QDI QDI

Siemens SKY_FOX

SOYO SY_MB

TMC BIGO

Toshiba Toshiba

 

 

Angående feilmeldingen er det sannsynligvis en død disk ja.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Du vil nok ikke få hjelp av support til å omgå noe passord.

 

Visst du er heldig er det et BIOS batteri på hovedkortet som har mulighet for resetting.

Det kan være et batteri der som ikke har den muligheten og.

 

Nye PC-er har ofte en BIOS brikke på hovedkortet som holder på passord og informasjon uansett hva du gjør med batteri og strøm.

Disse må resettes på en spesiell måte med egnet verktøy. PC-en må da demonteres og kjøres i gang samtidig som brikken må leses eller resettes.

 

Hva feilmeldingen gjelder tror jeg dette har sammenheng med BIOS passordet, i tillegg er kanskje HDD passordbeskyttet og.

Lenke til kommentar

hmm... så de kan ikke få problemer angående Garantien om jeg skrur opp PC-en og prøver å resette passordet? :/ vet godt om denne metoden og trur jeg skulle klart å fylle in all infoen, men siden PC-en er relativt ny så tror jeg ikke jeg skal fikle så mye med den :S Går vel snart inn til Siemens istedet :p hehe om det ikke er noen andre som har noen forslag?

 

Har prøvd alle mulige backdoor passord jeg har finni men ingen har funket :S

 

Tror dere ikke at jeg får passordet om de som eier den ringer in?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...