Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Detter ut av nettet i 1-4sek- Trådløst.


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg spiller CoD2(online spill) og så har jeg trådløst nett, adapteren er en Belkin 54mbs duppeditt og routeren er linksys tror det er den jeg har linka til, anyways, problemet er at jeg får connection interrupt's i 1-4 sekunder.

Dette er da veldig irriterende, men det jeg synest er rart er at dette skjer så og si alltid når jeg er i en duell\sikter på noen, jeg blir da bare stående på den samme plassen som jeg fikk connection interrupt og som oftest, dør :thumbdown:

Og en annen ting som er snålt er at dette skjedde ikke før, men etter at jeg bytta kabinett så klikka skjermkorte slik at jeg måtte sette inn det gamle, og connection interrupt's ble en del av hverdagen, så please forum-troll, er dette det trådløse? jeg har btw sterk eller utmerket som styrke på trådløsen.

Så vist dere har en løsning på å få vekk dette uten å kjøpe ny trådløs, så ville det vert flott.

Jeg sliter og med dårlig ping, men det er levrandøren's feil, eneste vi kan ha,) men det er et annet kapittel

 

Takker for svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det skjer hvert 60. sekund så er det nok windows "wireless zero configuration" som gjør det når den sjekker etter andre nett.

 

Fulgte det med et program til Belkin-duppeditten din som du kan koble til trådløse nett med?

 

Det var ihvertfall løsningen her - men har Dlink altså. Kjører nå det programmet som fulgte med trådløs-kortet i stedet for Windows sin utility, og da kommer ikke det noe dropouts mer...

Lenke til kommentar

Høres ut som WZC problem ja :)

 

 

 

Wireless Zero Config (WZC) guide

 

WZC er et trådløs hjelpeprogram for Windows XP.

Konflikt mellom WZC og tredjeparts software (som fulgte med hardwaren) viser seg ofte som pingspikes.

Disse spikene viser seg på følgende måte om du pinger på internett i dosvindu:

ping www.uio.no –t

Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=17ms TTL=248

Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=17ms TTL=248

Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=17ms TTL=248

Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=1000ms TTL=248

Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=17ms TTL=248

 

Disse høye pingverdiene gjentar seg jevnlig (ca 1 gang pr minutt). For å fikse dette problemet må du enten slå av og disable WZC eller tredjeparts software.

Valget avhenger av hvilket som fungerer best for adapteret ditt.

 

Endre WZC:

Gå til Start >Kjør og skriv services.msc og klikk OK. Scroll helt ned og finn Wireless Zero Configuration og dobbelklikk.

I Generelt bytter du oppstartstype til Automatisk eller Deaktivert etter behov. Start eller Stopp tjenesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...