Gå til innhold

S-video til scart: koble PC til gammel tv

Supah-Mouse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut at jeg skulle prøve å koble PC-en til den gamle tv'en for morro skyld å se om det går. Tv'en har bare scart inngang, men grafikkortet mitt har s-video utgang og etter å ha bladd litt i clas ohlson katalogen fant jeg to forskjellige s-video til scart kabler. Den ene e med 2xRCA (rød og hvit lyd tror jeg...) den andre med 3.5 mm stereoplugg. Er det mulig å koble PC-en til den gamle tv'en og hvilken av de to forskjellige kablene trenger jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den du trenger samt en Svideo kabel og en lydkabel (2*RCA til mini jack)

PS. fare for at PC-en din ikke sender S-video gjennom svideo kabelen, men composite video, og du vil da får svart hvit bilde (veldig vanlig)

Skrevet
1: Hvis TV-en har s-video på SCART-kontakten (s-video er egentlig ikke del av SCART) - bruk s-video til SCART

2: Dersom ikke: Kompositt til SCART

Hvordan vet jeg om SCART-kontakten har S-video?

Skrevet

Så hvis jeg forstår deg rett hårek, så kjøper jeg den kabelen i tillegg til en mini jack til 2 RCA hannkontakter (rød og hvit) og kobler inn i en vanlig SCARt-kontakt?

Skrevet

I post #7 linker du til et SCART adapter (2.) som har phono plugger for lyd (rød/hvit) og kompositt (gul).

Da kan du bruke den kabelen jeg linket til på en S-Video utgang, sammen med den minijack lydkabelen.

Skrevet (endret)

Jeg har 7900 GT

EDIT: Kommer til å teste S-video med mini jack til SCART-kontakt først. Hvis det ikke funker prøver jeg den andre metoden, koster ikke all verdens. Skal gi tilbakemelding på hvordan ting går.

Endret av Dancin' Devil
Skrevet
I post #7 linker du til et SCART adapter (2.) som har phono plugger for lyd (rød/hvit) og kompositt (gul).

Da kan du bruke den kabelen jeg linket til på en S-Video utgang, sammen med den minijack lydkabelen.

Det samme adapteret har S-video utgang mener jeg...

Skrevet

Tror faktisk flere og flere leveres med komponent tilkobling (se eks. MSI sitt 7900-kort).

Har selv int. skjermkort med mulighet for TV-ut via bracket - som s-video eller kompositt. Synes jeg leste noe om SCART, men siden det ikke angår meg husker jeg ikke hva det var.

Har vært mye VGA-SCART prat på forumet, men dette krever ATi + mye fikkling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...