Gå til innhold

Trenger hjelp om LCD skjerm


larsos

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en LCD skjerm (ca 6000kr), som jeg skal spille og se film med. Jeg lurer derfor på om det er mulig/bra å spille med 1600x1200 i oppløsning i spillene fordi om det bare er 1280x1024 max på skjermen ?

 

Og jeg ville sette stor pris på om noen hadde kommet med et forslag på hvilken LCD skjerm jeg skal kjøpe meg ?

 

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at ikke en gang de dyreste LCD-skjermene kan hamle opp med en CRT av topp kvalitet til spill og film. De fleste rimelige egner seg ikke særlig bra til dette.

 

Sørg for å lese litt tester før du kjøper, og legg spesielt vekt på lavest mulig responstid. Et godt kjøp kan kanskje være testvinner i PCWorld Norge, Samsung`s Syncmaster 17". Surf innom siden deres, du finner nøyaktig modellbetegnelse samt testen der.

Lenke til kommentar
Ville ikke kjøpt en LCD til kunn spilling og filmvisning.

Det er jeg enig i. Men du verden hvor fine disse skjermene er hvis man arbeider mye på PC-en.

 

Skal jeg komme med et forslag, må det bli Eizo L565. Samsung er det jo også komplett umulig å få tak i for tiden.

Lenke til kommentar
Ville ikke kjøpt en LCD til kunn spilling og filmvisning.

Det er jeg enig i. Men du verden hvor fine disse skjermene er hvis man arbeider mye på PC-en.

 

Skal jeg komme med et forslag, må det bli Eizo L565. Samsung er det jo også komplett umulig å få tak i for tiden.

 

Den skjermen er akkurat nå i posten på vei hjem til meg *glede seg* :D

 

Bestilte opprinnelig Samsung fra ITbutikken, men orket ikke å vente til mars. Har også lest mange tester, og det virker som om det er Samsung og Eizo som kniver om å være best, bortsett fra Tomshardware som utropte en Hitachi, men nå skal det sies at de ikke har testet så mange skjermer at det gjør noe, og at den Hitachien vant på responstid, noe du kanskje kan dra nytte av hvis du skulle se mye bilder i bevegelse.

 

Uansett, så er dette en skjerm som neppe kan konkurrere med Samsung og Eizo på bildekvalitet, og uansett ikke med en god CRT hvis man er ute etter maksimal bildekvalitet på spill og film.

Lenke til kommentar
Bestilte opprinnelig Samsung fra ITbutikken, men orket ikke å vente til mars. Har også lest mange tester, og det virker som om det er Samsung og Eizo som kniver om å være best, bortsett fra Tomshardware som utropte en Hitachi, men nå skal det sies at de ikke har testet så mange skjermer at det gjør noe, og at den Hitachien vant på responstid, noe du kanskje kan dra nytte av hvis du skulle se mye bilder i bevegelse.  

 

Uansett, så er dette en skjerm som neppe kan konkurrere med Samsung og Eizo på bildekvalitet, og uansett ikke med en god CRT hvis man er ute etter maksimal bildekvalitet på spill og film.

Den Hitachi-skjermen benytter et panel med teknologien TN + Film. Med hensyn til alt annet enn responstid, er dette en underlegen teknologi i forhold til Super-IPS og Dual Domain IPS, som Eizo bruker i sine større skjermer, og PVA, som Samsung bruker i sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...