Gå til innhold

Ny innmat til hverdags-PC


Anbefalte innlegg

Skal oppgradere innmaten i PC-en min og trenger følgende:

- HK

- Ram

- CPU

 

Dette er en typisk hjemme-PC som brukes til videoredigering, bildebehandling, en del videoprosessering (ripping av DVD; konvertering av mediefiler, etc). Det spilles svært lite og i så fall går det mest i steingamle titler som CMR2, Motocross Madness 2, Track mania, etc.

 

Noe av det viktigste for meg er stabilitet og lite støy, men generelt sett blir jeg like forvirra hver gang jeg skal se etter nye komponenter

 

- Grafikk: Det åpenbare valget er en vifteløs variant i mediumsegmentet.

 

- CPU: Skal jeg gå for to eller fire kjerner?

 

- HK: Trenger ikke mange featuers - mange USB-porter er ingen ulempe. Eneste jeg skal montere er et gammelt TV-kort på PCI. Hva med brikkesett: trenger man virkelig de nyeste chipsettene (fra Intel...)?

 

- Har i dag en svær vifte fra Zalman på CPU-en, men synes strengt tatt den ikke er så stille som jeg hadde håpet. Noen som har et alternativ å anbefale?

 

 

Pris er ikke det viktigste, men er ikke glad i å betale mer enn jeg behøver. Kjøper på AS og da er det uansett halv pris før mva...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal oppgradere innmaten i PC-en min og trenger følgende:

- HK

- Ram

- CPU

 

Dette er en typisk hjemme-PC som brukes til videoredigering, bildebehandling, en del videoprosessering (ripping av DVD; konvertering av mediefiler, etc). Det spilles svært lite og i så fall går det mest i steingamle titler som CMR2, Motocross Madness 2, Track mania, etc.

 

Noe av det viktigste for meg er stabilitet og lite støy, men generelt sett blir jeg like forvirra hver gang jeg skal se etter nye komponenter

 

- Grafikk: Det åpenbare valget er en vifteløs variant i mediumsegmentet.

 

- CPU: Skal jeg gå for to eller fire kjerner?

 

- HK: Trenger ikke mange featuers - mange USB-porter er ingen ulempe. Eneste jeg skal montere er et gammelt TV-kort på PCI. Hva med brikkesett: trenger man virkelig de nyeste chipsettene (fra Intel...)?

 

- Har i dag en svær vifte fra Zalman på CPU-en, men synes strengt tatt den ikke er så stille som jeg hadde håpet. Noen som har et alternativ å anbefale?

 

 

Pris er ikke det viktigste, men er ikke glad i å betale mer enn jeg behøver. Kjøper på AS og da er det uansett halv pris før mva...

 

 

CPU kjøler, denne kan kjøres som passiv uten vifte.

 

Skjermkort Nvidia 8600 GTS Vifteløst

Lenke til kommentar

Her er det jeg anbefale...:

 

Mammakort ^^

CPU

 

Dersom du for det meste spiller spill, er det liten tvil om et E6850 er et bedre valg. Det samme gjelder dersom du bruker PC-en til enklere ting som surfing, skriving, enkel bildebehandling og ikke utfører drøssevis av oppgaver på PC-en samtidig. De færreste programmer klarer nemlig å utnytte flere kjerner på en god måte.

 

Dersom du derimot driver mye med videoredigering, 3D-rendering, enkoding og andre tunge applikasjoner som drar stor nytte av SMP, er en firekjerne definitivt å foretrekke.

 

OCZ RAM

GPU.... Ser det er billigere hvis du bestiller denne fra Komplett.no

CPU kjøler....

 

Alle disse delene er meget bra, og er super lydløst.... hvis du ser på delene ser du at jeg ikke har valgt noe med vifte på som konkluderer til en stille gående pluss en rask og stabil pc.

 

Alt kommer på ca 4-5K

 

Mvh

 

Anders Gill

Endret av ZanZir0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...