Gå til innhold

Ex.phil i militæret


Petterahl

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om jeg tar ex.phil i militæret siden jeg er nødt til å ha de ekstra 7,5 studiepoengene for å komme inn der jeg vil. Jeg lurer derfor på om det er mulig å ta dette faget alle steder, eller er det kun utvalgte steder som tilbyr å ha en eksamen og får det godkjent? Hvor er det evt. jeg skal si at jeg gjerne vil ha det? Det er snart sesjon, så regner med å si det der.

 

Et bonusspørsmål: Hvis jeg sier at jeg gjerne vil inn et år og ta ex.phil samtidig, er sjangsen stor for at jeg blir innkaldt? (Har forresten litt dårlig syn og bruker linser/briller)

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Lurer på om jeg tar ex.phil i militæret siden jeg er nødt til å ha de ekstra 7,5 studiepoengene for å komme inn der jeg vil. Jeg lurer derfor på om det er mulig å ta dette faget alle steder, eller er det kun utvalgte steder som tilbyr å ha en eksamen og får det godkjent? Hvor er det evt. jeg skal si at jeg gjerne vil ha det? Det er snart sesjon, så regner med å si det der.

 

Et bonusspørsmål: Hvis jeg sier at jeg gjerne vil inn et år og ta ex.phil samtidig, er sjangsen stor for at jeg blir innkaldt? (Har forresten litt dårlig syn og bruker linser/briller)

 

Takk for svar

 

Tror de fleste garnisonene har ex.phil, men du kan jo ringe vernepliktsverket å spørre. Det er voksenopplæringen som står for kursene, det var det i alle fall når jeg var inne.

 

Bonus: Du blir nok innkalt selv om du vil ta ex.phil mens du er inne ja...? Skjønner ikke helt problemstillingen din..

Lenke til kommentar
Formulerte kanskje bonusspørsmålet dårlig: Hvis jeg sier at jeg gjerne vil inn i militæret og samtidig ta et fag der. Da vil de vel gjerne ha meg inn selv om jeg har dårlig syn?

 

De blåser i om du vil ta ex.phil eller ikke. At du vil ta ex.phil vil ikke veie opp hvis du har for dårlig syn. Hvis du ikke blir innkalt pga syn og likevel vil gjennomføre, så ta en telefon til vernepliktsverket, eller send en søknad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...