Goosewater Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Plukket opp to bærbare pc-er fra en container for å sjekke om de kunne brukes til noe. HD er fjernet på begge, ellers ser de ok ut. Bruker strømadapter med regulerbar spenning (fant ikke original kabel). Ladelampe på begge pc-ene lyser, men de vil ikke boote. Prøvde også med bootbar Ubuntu-cd uten resultat. Er heller ikke noe å se på skjermen. Spørsmålet mitt blir da: må det være installert en hd for i det hele tatt å boote? Eller er det trolig at det er noe annet som ikke fungerer? (utover at de er gamle så klart - PIII og P4).
Ståle Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Hvis du har brukt en LiveCD, sa skal du kunne boote fra den. Jeg tror ihvertfall at POST skal komme opp uansett.
GabrielV Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Post boot og skjermbilde skal du få selv om hd er montert eller ikke, får du ikke det så er det sikkert en grunn til at de er kastet Får du bilde med ekstern skjerm ?
Stigma Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Kort sagt nei, du booter fint uten harddisk. Tilbake i gamledager så hadde ikke alle maskiner harddisker en gang, de bootet gjerne fra disketter -Stigma
Goosewater Skrevet 22. november 2007 Forfatter Skrevet 22. november 2007 Det var vel egentlig det svaret jeg regnet med å få. Ikke noe bilde med ekstern skjerm heller. Konkluderer derfor med at pc-ene kan bæres tilbake til containeren! Får skru litt på de først og se om det er noen kabler som er falt av eller noe sånt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå