vinzenT Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 (endret) Hei Visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne. Bare flytt den viss den er feil postet Jeg har en Acer Aspire T-160, som det var innstallert Win XP home på. Siden jeg ikke hadde orginal-cden, så formaterte jeg den med en ren Win XP Pro cd. Det funket helt bra, men nå kommer det et valg under oppstarten om jeg skal "logge meg inn på" Pro eller Home. Trykker jeg home, kommer det bare opp en feilmelling, men trykker jeg på Pro, så starter den opp normalt. Dette er ganske irriterenes. Noen som vet hva så må gjøres for å fikse det? Takker for alle svar EDIT: leif Endret 22. november 2007 av vinzenT
medlem-68510 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 (endret) Vis skulte filer. Fjern skrivebeskyttelse fra c:\boot.ini (hvis c: er syspartisjonen din) Åpne c:\boot.ini. Fjern den linja med Home på fra fila. Lagre. Restart EDIT: Det kan hende du må "vise skulte systemfiler" i tellegg til å "vise skulte filer". Du finner disse instillingene i mappealternativer. Endret 22. november 2007 av Inf3rn090
vinzenT Skrevet 22. november 2007 Forfatter Skrevet 22. november 2007 hmmm Finner ikke noe som hetter "vis sjulte systemfiler". Finner heller ikke boot.ini Litt mer hjelp?
medlem-68510 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Høreklikk på min datamaskin > egenskaper > avansert > Under oppstart... trykker du innstillinger. Trykk "rediger"-knappen
S.M. Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 hmmm Finner ikke noe som hetter "vis sjulte systemfiler". Finner heller ikke boot.ini Litt mer hjelp? Det kan hende det heter "hide protected operating...." Mener den vises ved å vise skjulte filer som han over sa..
vinzenT Skrevet 22. november 2007 Forfatter Skrevet 22. november 2007 (endret) ok... skal boot.ini ligge rett på C:/ eller ligger den i C:/WINDOWS? edit: leif Endret 22. november 2007 av vinzenT
S.M. Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 ok... skal boot.ini ligge rett på C:/ eller ligger den i C:/WINDOWS? edit: leif c:
vinzenT Skrevet 22. november 2007 Forfatter Skrevet 22. november 2007 takker for svar:) fant det ut nå. Hadde bare oversett "sjul system filer".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå