Gå til innhold

taisol cgk760 ikke akkurat stille!


tjuddi

Anbefalte innlegg

Hei

min taisolvifte gir ca 35m3 luft per time men støyer f mye

kan noen fortelle meg om samme luftmengde går igjennom hvis jeg setter en identisk vifte oppå den andre og seriekopler slik at turtallet går ned

halvparten av turtall+dobbelt vifteareal?

 

lurer ellers på å feste på en 80x80 enermax eller papst hva er egentlig best(stillest)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-06 02:13, tjuddi skrev:


Kan noen fortelle meg om samme luftmengde går igjennom hvis jeg setter en identisk vifte oppå den andre og seriekopler slik at turtallet går ned

halvparten av turtall+dobbelt vifteareal?



 

Da får hver vifte 6V hver og vil sansynligvis bare så vidt gå rundt uten noe særlig kjløe-effekt i det heletatt.

Lenke til kommentar

Prøv med ei 80mm vifte på den. Det gjør virkelig susen! Da kan du virkelig ha ei stillegående vifte på den uten at tempen går opp. Jeg anbefaler ikke at du kaster bort penger på en funnnel. Ta heller av det orginale viftefestet, og finn en måte å feste vifta til ribba. Du kan lage en 80x60mm funnel selv, eller ganske enkelt stripse vifta fast til festeklipset.

Lenke til kommentar

Skal se om ikke jeg kan få lånt meg et digitalkamera og lage en guide om hvordan feste 80mm vifte direkte på Taisol'en. Har en 80-60mm adapter liggende, men med den er det helt ubrukelige resultater.

 

Siden ribba allerede er 80mm * 60mm , er det bare å bøye ut finnene i begge retninger slik at den blir 20mm bredere. Burde la seg gjøre på en grei måte..

Skal se om ikke jeg kan få ordna noen bilder av "prosjektet".

 

--

Tommy H.

 

[ Denne Melding var redigert av: JenkaRiPS på 2002-01-08 14:14 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: JenkaRiPS på 2002-01-08 14:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...