Gå til innhold

Gode Eventyr Spill?


Anbefalte innlegg

Når jeg sier eventyr spill tenker jeg ikke på et slikt som "Ringerens Herre" eller "Narnia" eller noe.

Men et eventyr spill der du reiser rundt i verden og oppdager spenende omgivelser, bygninger osv. Men at du også løser gåter og san...

Feks noe lignede "Tomb Raider" eller "Indiana Jones".

Bare litt mer realistisk ;)

 

Er det noen spill der ute som kan bli anbefalet? :)

 

Helst med litt god grafikk... og helst på xbox 360 eller PC :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd noen av Drømmefall spillene... Men det hørest fristene ut... :)

 

Men er ikke det san... pekk og klikk spill? Samma det egentlig, men bare lurer...

 

Uncharted: Drake's Fortune har sett på det... og synes det ser kjempe bra ut... men det finnest bare på PS3.

 

Men skal se på resten av anbefalene også :thumbup:

 

Takk for svarene så langt! :D

Lenke til kommentar

Grafikken trenger ikke å være så nøye hvis spille er bra! Men jeg tenkte litt på omgivelser og san!

 

Jeg ville tatt en titt på klassikere som Flight of the Amazon Queen, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Beneath a Steel Sky, Monkey Island (spesielt #3) og Lost Eden ("3d"-eventyrspill fra 93/94). :)

 

Jeg har sett på disse spillene... og de så utrolig gøye ut.

 

Men hvor får man tak i dem?

 

Det var litt meningen å finne et spill der du reiser rundt i vår verden, og kapper kanskje om tiden, det er et slikt spill jeg er på jakt etter. Mye utfordring, hele tiden noe nytt, kanskje litt overraskelser, osv...

 

Takk for svarene uansett! :)

Endret av jekk007
Lenke til kommentar

Disse spillene er av eldre type og kan finnes som abandonware på feks. www.abandonia.com

 

Du må enten bruke DosBox til det meste eller SCUMM til Indiana Jones spillene.

 

EDIT: Denne siden er seriøs. Man ser hva som er gratis, hva som fortsatt må kjøpes og hva som ikke er tilgjengelig. Første er markert med en diskett, de som må kjøpes er markert med et dollartegn og siste er markert med et ESA merke.

 

EDIT2: Indiana Jones and the Fate of Atlantis er ikke tilgjengelig til nedlastning (ESA) her lenger men The Last Crusade er her fortsatt.

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

Selv om spill er gamle, blir de ikke automatisk abandonware. Det er kun hvis utgiver gir tillatelse at det kan lastes ned gratis og lovlig!

Jeg vet at Lucas Art-spillene DoTT, Grim Fandango, Monkey Island o.l IKKE er abandonware.

 

Da jeg var i England i starten av året, fant jeg Grim Fandango til salgs (kjøpte det selvfølgelig). Antar da at spillet skal finnes til salgs i norske butikker. Kanskje litt vanskelig å finne men.

 

Edit: Ser RogueAlien redigerte posten sin mens jeg skrev dette innlegget, bra. Det bare irriterer meg at mange tror eldre spill automatisk blir gratis.

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar

Sitter å ser på spill-hylla mi. Der ser jeg også Little Big Adventure 2. Hvis du finner nummer 1 eller 2 til salgs (brukt. Tviler på at de selges i vanlig butikk) vil du gjøre et kupp. Det er to utrolig bra spill som mange dessverre har glemt. Vet ikke om disse spillene virker i Vista/XP men.

 

Tror nesten jeg skal installere LBA2 nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...