Gå til innhold

Reliability and Performance monitor.

Teac

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har lagt merke til at "karakteren" min i Reliability monitoren som er innbygd i Vistaen har sunker ganske mye i det siste. Har gått i fra 9,4 til 4,1. Noen som vet hvordan man kan forbedre dette.

Synes at maskinen har blitt veldig treg i det siste. Svært ofte dukker "not responding" opp.

Skifting mellom faner i Opera tar lang tid. Oppstarten går utrolig tregt.

Noen som har forlslag til forbedringer her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pålitelighetsovervåkingen som du refererer til er en kurve som endrer seg fra dag til dag. Hvis ingen spesielle feil oppstår i Vista vil karaktereren øke litt hver dag opp mot 10, og hvis feil oppstår vil kurven hoppe et trinn ned den dagen, og karakteren synker. Tallet 4,1 som du har, høres veldig lite ut, men det behøver ikke være så farlig. Hvis du har et program som har en tendens til å kræsje f. eks hver gang du starter det vil det føre til hopp nedover i karakteren ganske fort, men å fikse problemet kan kanskje være noe så enkelt som å reinnstallere programmet. Du gir jo ingen informasjon om hverken systemet ditt eller maskinvaren så det er vanskelig å hjelpe deg med problemet ditt. Det du kan gjøre er å klikke på de røde kryssene i Pålitelighetsovervåkingen din der hvor kurven peker nedover. Det som står der forteller noe om hva det er som svikter i systemet ditt og gir så dårlig karakter. Skriv her hva som står der og jeg skal prøve å hjelpe.

Skrevet (endret)

Skjønner. Blant de programmene som går igjen på lista finner jeg: mediaplayerclassic, opera, iTunes, svchos.exe_wuauserv, winamp og messenger.

post-105988-1195672104_thumb.jpg

Maskinen:

- 32-bit Vista.

- 2 gb ram.

- Asus 7600GT

- 3,8 ghz X2

- Abit AN9, socket AM2.

Endret av Teac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...