Gå til innhold

Plustek OpticFilm 7200i


Anbefalte innlegg

Hei,

vurderer å kjøpe denne filmscanneren for å digitalisere mitt store arkiv av negativer. Virker å ha fått mye god omtale ift pris. Noen argumenter for å holde seg unna denne scanneren (med unntak av at det kommer til å ta flere år å scanne alle negativene)?

 

Prisguiden viser kun pixmania som fører denne. Er det noen som vet om den er å få kjøpt i Norge? Eventuelt hvor?

 

Mvh,Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne har jeg prøvd og var ikke fornøyd. Ingen ICE dvs digital fjerning av "rusk og rask", ingen batch scan og ustabile resultater. Sammenlignet med min Canon 9950 (flatbed) gjorde denne faktisk totalt sett en dårligere jobb.

Bruker nå Nikon Coolscan V, den er 3 ganger så dyr men resultatet kan overhodet ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar
Denne har jeg prøvd og var ikke fornøyd. Ingen ICE dvs digital fjerning av "rusk og rask", ingen batch scan og ustabile resultater. Sammenlignet med min Canon 9950 (flatbed) gjorde denne faktisk totalt sett en dårligere jobb.

Bruker nå Nikon Coolscan V, den er 3 ganger så dyr men resultatet kan overhodet ikke sammenlignes.

 

Jeg ser at jeg bommet litt, min omtale gjaldt 7200, "I versjonen" har digital fjerning av rusk med fullversjonen av Silverfast.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Plustek har en dynamic range på 3.5. Nikon Coolscan 4.8. Slik jeg forstår det så betyr det at Coolscan får med seg mer i lyse og mørke områder. Mener at plustek ikke har fått de helt høye "poengene" i uavhengige tester. La gå at Plustek har en dpi på langt mer enn Nikon men det betyr langt ifra alt. Jeg har en Canoscan 8800F. 1545,- m frakt fra Stretto. Kunne den vært tingen?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...